×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران با حضور در بندر امیرآباد جهت بازدید میدانی از کشتی حامل ۳هزار تن نهاده دامی از کشور روسیه گفت: با حضور شبانه روزی کارشناس‌های نظارت و قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر در بندر امیرآباد و طی بازدیدی میدانی از کشتی حامل حدود ۳۰۰۰ تن ذرت وارداتی از مبدا روسیه پس از بررسی میدانی و بررسی‌ شرایط ارگانولپتیکی ، محموله فوق به دلیل وجود کپک ، رطوبت بالا و بوی نامطبوع فاقد شرایط ارگانولپتیکی تشخیص داده شد و طی مکاتبات متعدد و حمایت دادستان شهرستان بهشهر مقرر گردید این محموله به کشور مبدا عودت گردد.

وی در خصوص نظارت ها بر بنادر استان گفت: در راستای تشدید نظارت‌ شبانه روزی اداره‌کل دامپزشکی استان مازندران برنهاده‌های وارداتی در بنادر سه گانه استان ۱۹۳درصد این نظارت ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: تا کنون مجوز واردات حدود ۷میلیون و پانصد هزار تن نهاده در استان صادر و این حجم وارد شده که نتیجه این نظارت احصای حدود ۱۰هزار ۵۰۰تن نهاده ها فاقد شرایط مصرف در زنجیره خوراک دام و طیور و آبزیان بوده است.

وی با تاکید بر لزوم جدیت بر نظارت بر نهاده ها گفت: در صورتیکه نظارت های لازم این قبیل محموله ها صورت نگیرد و وارد صنعت خوراک دام شوند به دلیل قارچ و سم های آفلاتوکسین که در آن وجود دارد می تواند بهداشت و فرآورده های خام دامی نظیر گوشت قرمز و شیر و … تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت با استفاده انشان از این فرآورده ها دچار بیماری های شدید گوارشی، کبدی و خدای نکرده سرطان های متعدد گردد و به همین دلیل سلامت خوراک دام تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت ؛ در راستای تشدید نظارت‌ شبانه روزی اداره‌کل دامپزشکی استان مازندران برنهاده‌های وارداتی در بنادر سه گانه استان ۱۹۳درصد این نظارت ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

شایان ذکر است در از ابتدای سال جاری تا کنون این دومین کشتی حامل نهاده های وارداتی است که توسط دامپزشکی مازندران به صورت کامل عودت داده و اجازه تخلیه بار صادر نشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false