×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ هرروز اخباری از دستگیری مدیران سابق و کارمندان دوایر مختلف شهرداری ساری به گوش می‌رسد، افرادی که تا دیروز در بخش‌های مختلف سمت داشتند و امروز برای پاره‌ای توضیحات به دستگاه قضائی فراخوانده شده‌اند.

بررسی و پایش سوابق دستگیرشدگان در عمارت پرماجرای ساری نشان می‌دهد که همه این افراد یا از مدیران تراز میانی هستند و یا ارتباطی به حوزه مالی دارند و از برخی از آنان به‌عنوان جعبه سیاه و یا صندوقچه عمارت شهرداری یاد می‌کنند.

در میان دستگیرشدگان هم معاونان سابق به چشم می‌خورند و هم از افراد تأثیرگذار در حوزه مالی و عزم دستگاه قضائی برای فسادزایی و مقابله با تخلفات این بخش از حدود یک سال گذشته پررنگ‌تر شده است. با رفتن شهردار سابق از عمارت که برخی از وی به‌عنوان ناجی کلان‌شهر یاد می‌کردند، ورق برگشت و شخم زدن اقدامات دوره شش‌ساله مدیریت گذشته، سرنخ‌هایی را به دست می‌دهد که برای مردم شهر سوال برانگیز شده است.

اکنون دستگاه قضائی و دادستانی عزمش را برای برخورد با تخلفات در این دستگاه مهم و تأثیرگذار شهری جزم کرده است و پرونده‌ای از چند ماه قبل تشکیل داده که برای روشن شدن زوایای پنهان آن هرروز خبر از بازداشت فردی جدید در بدنه شهرداری به گوش می‌رسد. افرادی که خود را صندوقچه اسرار و جعبه سیاه عمارت می‌دانند و افکار عمومی منتظر پاسخ‌دهی به این بخش است.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس‌کل دادگستری مازندران که از یک سال پیش به مازندران ورود پیدا کرد و تلاش او و تیمش در برخورد با مفاسد مایه امید برای حذف افراد ناکارآمد و متخلف در حوزه‌های مختلف شده است، درباره پرونده شهرداری ساری بابیان اینکه از چند ماه پیش پرونده‌ای در دادستانی مرکز استان مربوط به این نهاد تشکیل‌شده است، با قاطعیت تأکید می‌کند این پرونده مربوط به مدیریت دوره قبلی است.

وی عنوان می‌کند هرچند با رفتن شهردار قبلی به تهران، پرونده وی در محاکم پایتخت در حال بررسی است، ادامه می‌دهد: در حال حاضر تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

تاکنون افرادی برای پاره‌ای توضیحات یا احضار و یا بازداشت شدند و روند تحقیقات در این زمینه ادامه دارد که با تکمیل آن اطلاع‌رسانی می‌شود

حجت‌الاسلام اکبری ادامه می‌دهد تاکنون افرادی برای پاره‌ای توضیحات یا احضار و یا بازداشت شدند و روند تحقیقات در این زمینه ادامه دارد که با تکمیل آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران یادآور شد: پرونده تشکیل‌شده به مدیریت فعلی شهرداری ارتباطی ندارد و مربوط به دوره‌های گذشته بوده که چند ماهی تشکیل‌شده است.

تشکیل پرونده شهرداری ساری و بازداشت هرچند روز یکی از کارکنان و مدیران سابق در حالی است که به گفته یک مقام آگاه تاکنون هشت نفر در این نهاد شهری بازداشت و احضار شده‌اند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این افراد در حوزه‌های مختلف مدیریتی و مالی در دوره گذشته فعالیت داشتند و در ماه جاری احضار شدند.

شفاف نبودن مسائل مالی و اجرای پروژه‌هایی بدون پیوست و قرارداد و بی توجه به ضوابط قانونی بی شک یکی از مسائلی است که در پرونده تشکیل شده از سوی دستگاه قضائی مورد بررسی قرار خواهد گرفت چرا که کلانشهر ساری زخم خورده از پروژه‌های بدون قرارداد و بی برنامه‌ای است که روی دوش شهر سنگینی می‌کند و بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها معلوم نیست برچه اساس و کدام ضوابط در دوره‌های قبلی به پیمانکاران خاص واگذار شده است.

ماجرای پروژه‌های بی برنامه، نیروهای مازاد و وجود تخلفات اداری در سال‌های گذشته همواره در عمارت مطرح بود و هرازگاهی خبرهایی از آن به بیرون درز می‌کرد، از سوی دیگر هزینه کردهای بی منطقی و غیراصولی برای سفرهای برون مرزی مدیران میانی و یا اقامت در هتل‌های لاکچری و چندستاره که فقط در یک سال بیش از سه میلیارد ریال روی دست شهرداری هزینه گذاشته بود، سبب شد تا سلامت اداری و مالی، خواست مردم و مرکزنشینان از تیم جدید شهرداری باشد. از این‌رو عباس رجبی شهردار جدید ساری در برنامه‌هایش سلامت اداری و شفافیت ساختار اداری را جزو اولویت‌ها بیان کرد.

وی همچنین از اعضای شورای شهر خواست تا اگر موردی از مشکلات در زمینهٔ اداری و مالی سراغ دارند برای پیگیری به شهرداری گزارش دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که وجود پروژه‌های نیمه‌کاره و زخم خورده فاقد قرارداد از مهم‌ترین دغدغه‌های و سرفصل‌های پرونده تشکیل شده برای عمارت باشد، عباس رجبی در این زمینه می‌گوید: بیش از ۲۰۰ پروژه در حال کار یا به اتمام رسیده در شهرداری وجود داشت که یا قرارداد نداشت و یا دارای مشکلات دیگر بود و از مهم‌ترین اقدامات معاونت فنی و عمرانی در ماه‌های اخیر ساماندهی این وضعیت بود.

پروژه پرماجرای زباله‌سوز ساری که یکی از موضوعات مطرح شده در پرونده عمارت است و در دوره گذشته هزینه‌های زیادی از بیت‌المال برای سفر مدیران مرتبط و غیر مرتبط صرف آن شده، از دیگر مطالبات مرکز نشینان است که بی توجهی به آن در دوره‌های قبلی بارها سبب اعتراض و چالش شده است و اکنون باتغییر ساختار و هدفمندشدن اجرای آن، این پروژه مسکوت مانده روی ریل پیشرفت قرار گرفته است و وضعیت پروژه نیروگاه ساری به‌جایی رسیده که مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران در بازدید دو روز گذشته‌اش در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت پیشرفت آن را رضایت‌بخش اعلام کرده است.

همچنین وعده بهره‌برداری از نیروگاه ساری که به‌عنوان مطالبه مهم مرکزنشینان سال‌ها در هاله‌ای از ابهام مانده بود، این روزها روی ریل پیشرفت قرارگرفته است و علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس نیز در بازدید از پروژه پرماجرا به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر وضعیت اجرای این پروژه مطلوب بوده و در صورت تداوم وضعیت کنونی می‌توان به افتتاح آن امیدوار بود.

ساری شهر زخم‌خورده از وعده‌ها و پروژه‌ها آرام و بی‌صدا و به دور از هیاهوی گذشته به‌پیش می‌رود اما از حاشیه‌های ایجادشده در عمارت دل‌چرکین است و هر روز مردم می‌پرسند در این ساختمان پرماجرا چه گذشته است و شهر تاوان چه چیزی را می‌پردازد.خبرگزاری مهر

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false