×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سید عباس حسینی نژاد مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ما با قدردانی از هیأت‌های عزاداری مرکز استان مازندران شهرستان ساری و حضور پرشور جوانان و مردم در این مراسمات، گفت: دشمن از حضور یکپارچه مسلمانان در مناسبت‌های دینی و مذهبی می‌ترسد، آن‌ها از ترویج تفکر عاشورایی واهمه دارند، برخلاف میل دشمنان امسال نیز عزاداری عاشورا و تاسوعا در نظم و آرامش خاصی برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری با اشاره به اینکه محبت قلبی به امام حسین (ع) ارتباطی به شیعه، سنی ندارد، اظهار داشت: انسان‌های خداباور امام حسین (ع) را دوست دارند.

حسینی نژاد گفت: از مجالس امام حسین(ع) می‌توان به ۳ صورت آگاهی‌بخشی، تقویت ایمان و محبت‌افزایی استفاده کرد و  اگر قدر این محبت‌افزایی را ندانیم آن را به راحتی از دست می‌دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری تصریح کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص)، امام حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است بنابراین امام حسین (ع) می‌خواهد به ما نشان دهد به جز راه‌هایی که دیگران میدانند، راه بهتری هم برای زندگی وجود دارد که نبودن و وصل شدن به اقیانوس خدا است.

حسینی نژاد عنوان کرد: عزاداری امام حسین (ع) هر سال فضایی را فراهم می‌کند که به این موضوع فکر کنیم که همه چیز مادی نیست و مدل‌های زیباتر و بهتری هم وجود دارد که می‌توان از آنها هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تأسی از عاشورا به پیروزی رسید، گفت: تحمل انقلاب ایران برای مخالفان نظام سخت بود، لذا جنگ هشت‌ساله را به این ملت تحمیل کردند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان ساری با اشاره به پیام‌های قیام امام حسین(ع) و حضور مردم گفت: باید در فعالیت‌های خود اخلاص را در نظر داشته باشیم و فعالیت‌ها در راستای رضایت الهی برای خداوند باشد و قیام امام حسین(ع) هم به دلیل دارا بودن رنگ و بوی خدایی، ارزش و اهمیت داشت.

حسینی نژاد با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: باید در این روز هدف امام حسین(ع) را مورد توجه قرارداد و این امام برای اقامه و برپاداشتن نماز در جامعه و بقای دین پیامبر حرکت کرد و اگر بخواهیم عاشورایی باشیم باید نماز را با چیز دیگری معامله نکنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false