×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال :  حجت الاسلام سیداسمعیل حسینی مازندرانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی شهرستان سیمرغ بااشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)بیان داشتند: از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت برای ما بسیار راهگشا خواهد بود.

حسینی افزودند:در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

ایشان دربخش دیگری از خطبه نماز جمعه به سیره آن حضرت درهمسرداری اشاره وگفتند:سیره همسرداری فاطمه(س)بهترین الگو برای زنان مسلمان است.اگر می شنوید زوج جوانی بعد مدت کمی زندگی ناموفقی داشتند،یکی از علت هایش این است  که آن پدروآن مادرفرزندخودرابا زندگی حضرت علی(ع)وفاطمه زهرا(س)آشنا نمودند.

وی گفت شیوه رفتار با همسر برای یک زن آن قدر مهم است که حضرت علی (ع) می فرماید: جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است وفاطمه (س) با آن همه فضیلت، سعی نمودهمسری نیکو و مطیع برای علی(ع)باشد،که بود.وگواه این مطلب سخن مولای ماعلی(ع) هست که فرمودند:هنگامی که  به فاطمه (س) می‌نگرم، غم و اندوه من برطرف می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی درادامه به سیره فاطمه (س)درساده زیستی و پرهیز از تجملات اشاره وبیان داشتند:ساده زیستی و پرهیز از تجمل برخلاف بعضی از خانواده ها از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است. مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفابه مَعاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی … از خصوصیات آشکار سیده زنان عالم است.که امروز آن ساده زیستی کمتر درجامعه دیده می شود.

خطیب نمازجمعه شهرستان سیمرغ دربخش دیگری به ۱۵ اسفندآغازهفته منابع طبیعی اشاره وگفتند:منابع طبیعی نگین سرسبزی است که فقط به نسل حاضرتعلق ندارد، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور نیزتعلق دارد و باید ازطرف مردم ومسئولین به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود و امروزه جنگل ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد، بستری  خوب برای رونق کشاورزی، عرصه ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری،منبعی برای تولید اکسیژن، وگردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی درخطبه نماز جمعه  ضمن انتقاد ازنحوه دفع زباله درسطح شهرستان سیمرغ گفتند: یک زمانی همین رودخانه تلار محل تفریح  ومنبع تغذیه مردم این منطقه بوده است ولی امروز منبع زباله ومحل تجمع حیوانات وحشی می باشد،امروزاکثرروستاهای حاشیه این رودخانه بزرگ زباله های روستای خودشان راداخل همین رودمی ریزندوامروزآلودگی دریابجایی رسیده که متخصصان تغذیه استفاده از آبزیان دریایی راتوصیه نمی کنند.لذامی طلبدتدبیری اتخاذگرددتااین آلودگی زیست محیطی حل گردد.

ایشان هم چنین به ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اشاره وگفتند:

تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی  تشکیل شد  ولی متاسفانه  به خاطرعدم مدیریت ونبودبرنامه متنوع دینی وفرهنگی  رسالت این تشکل فرهنگی درمساجد ابتر مانده است.

حسینی مازندرانی بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)که فرمودنداجتماع در مساجد را هم چنان باید نگاه داشت وجوانها مسجد را کلاس درس و صحنه رزم بدانندبیان داشتند:حقیقتا نتونستیم  جوانان رابه مسجد بکشانیم ونتونستیم  بر نامه  ریزی درستی برای  این قشرموردتوجه رهبری داشته باشیم.

وی تصریح کرد ، امروزمستحضریدکه مساجدمافقط شده محل برگزاری مراسم ختم ومحل اعلام  اشیاءگم شده،ولی دردوران دفاع مقدس چقدرزیبا مساجد اداره می شدوچقدر باامکانات کم برنامه متنوعی داشتیم وچقدر جوانان حضور پرشوری داشتند ولی امروز نه.

وی گفت :  امروزه موقع نماز که  به مسجد می روی یک روستای پانصدنفری ،پنج نفرش به  مسجدونماز می آیندودربین این پنج نفر یک جوان هم نمی بینیم.معلومه دشمن ازماموفق تر بوده که مساجدماخالی شده.،معلومه که دشمن بهتر ازما برنامه ریزی نموده واین سرمایه بزرگ راازمساجد دورنموده است .لذا قبل از آنکه  دیرشود باید بفکر چاره بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false