×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : منطقه زیبای جوارم از منطقه خوش آب و هوای زیراب سوادکوه، طبیعتی بکر را از خود به یادگار گذاشته‌است.

 جوارم که شب‌هنگام، آسمانش از ستارگان بازیگوش مملو است و هنگام غروب، مسافران نوروزی محو افسون مه غلیظی می‌شوند که جنگل را فرا می‌گیرد.

 منطقه ای که درختان انبوهش در انتظار دیدار مسافران و گردشگران، سالیان درازی است که راست قامت، ایستاده‌اند.

 جوارم را می توان به عنوان یک روستای ییلاقی در ۵ کیلومتری از شهرستان زیراب قرار دارد، جایگاهی که منظره زیبایی را در خود جای داده‌است و آب و هوایی دل‌انگیز را با خود همراه کرده‌است.

 منطقه ای که با تلاش سرمایه گذار آن، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌ است و منطقه ییلاقی کم‌نظیری را خلق کرده‌ است.

آلاچیق های بسیار زیبا و دیدنی در کمپ هایی به فاصله یک کیلومتری از هم قرار گرفته‌ است.

برای رفتن به منطقه تفریحی و توریستی جوارم، پس از گذر از شهرستان زیراب از سمت تهران و همچنین پس از گشت و گذار از شهرستان سوادکوه شمالی باید از ورودی این منطقه در پایین جاده عبور کرد، با گذر از جاده پُر پیچ و خم که با تمام عشوه‌گری‌هایش بر زیبایی این مسیر می‌افزاید و عبور از میان انبوه درختان، می‌توان به اونجا رسید.

 منطقه مملو از درختان رنگارنگ و آلاچیق های کوچک و بزرگ که زیبایی را صد چندان می کند .

با قدم‌زدن دراین فضای بسیار زیبا، حس تازه متولدشدن، وجود آدمی را فرا می‌گیرد. صبح که از راه می‌رسد، صدای حیوانات به گوش می‌رسد و آفتاب با قامتی طلایی‌رنگ از پشت کوه، سر بلند می‌کند تا صورت گردشگران را با روشنای صبحگاهیش نوازش دهد.

در هنگام ظهر، گرمای هوا بیشتر می‌شود، اما دل‌انگیز بودن مناظر و این طبیعت بکر، فکر هر چیز دیگر را از ذهن می‌زداید. غروب که فرا می‌رسد، در بیشتر موارد، مه غلیظی آرام و بی‌صدا مانند ملکه‌ای افسونگر، تمام منطقه را فرا می‌گیرد و زیبایی جدیدی بر چهره این جایگاه خلق می‌کند.

 منطقه‌ای با ارتفاعی بلند که هنگام قدم‌نهادن بر روی آن، خود را بر فراز آسمانی آبی تصور می‌کنی.

در منطقه گردشگری جوارم، میوه‌های جنگلی در گوشه و کنار خودنمایی می‌کند، ولیک و آلوچه و سیب نیز چشمک‌زنان رهگذران را به سمت خود می‌کشانند.

 جنگل‌های کنار نیز مملو از درختان کهن و تنومند است که گویی از دیرباز در انتظار دیدارت نشسته‌اند، سوپر مارکت کوچک آقای مظفری ولی پر حرارت با همکاری همسرش که به مسافران و گردشگران خدمات می دهد هم‌نوایی می‌کند.

جنگل، بوی خلوص می‌دهد و تمام وجودت را از زندگی پُر می‌کند، میان انبوه جنگل‌های به هم تنیده، پرندگان مختلفی بالا و پایین می‌پرند و از این همه نعمت، سرمست، آواز شادی سر می‌دهند.

هنگامی که شب با آن شال سیاهش، سایه می‌افکند بر کوه و بیابان، بر فراز این منطقه زیبا، ستاره‌های چشمک‌زن، سوسو می‌کنند، ستاره‌هایی که انگار در سیاهی شب، به شیطنت و بازیگوشی می‌پردازند و صدای هیاهوی‌شان گوش کهکشان‌ها را پُر کرده‌است.

با آقای حمزه نژاد که مسئول حفاظت این منطقه می باشد یه گب و گفتگو خودمونی کردیم او با ادب و خضوع به مسافران خوش آمد می گوید و با گرفتن قبوض عوارض از مسافرین به کارگرانی که در نظافت این منطقه یاری می کنند سهیم می شود .

حمزه نژاد می گوید: آسمان شب در جوارم، مملو از ستاره‌ها است و نمایی بی‌نظیر را بر فراز چشمان خفتگان به نمایش می‌گذارد، خفتگانی که با آسودگی خیال در هوای خنک ، سر بر بالین می‌گذارند و رویای نفس‌کشیدن در میان انبوه زیبایی‌ها را به دوش می‌کشند. منطقه زیبای ییلاقی جوارم از توابع شهرستان زیراب نیز مانند تمام نعمت‌های خداوند، سرشار از زیبایی است و تنها عظمت پروردگار را فریاد می‌کند، عظمتی که تنها از‌آنِ معبود جهانیان است، پس کمی، تنها کمی بیشتر شاکر این رحمت آسمانی . /سید محمد علی رضازاده

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false