×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ از همه معلمانی که طی سال‌های گذشته تقدیر بر این رقم خورد که کلاس درس و دانش آموزان دوست داشتنی شان را تنها بگذارند و آسمانی شوند.

امروز یاد می کنیم از شهید رجایی، شهید باهنر و شهید استاد مطهری که روز معلم به نام ایشان نام گذاری شده است؛ امروز یادی می کنیم از ۴۹۰۰ معلم شهید که از خود گذشتند تا کشورمان در امنیت باشد و به احترام شان تمام قد می ایستیم.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

امروز یادی می کنیم از معلمانی که توسط تروریست ها به شهادت رسیدند.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

محمد اسلامی معلم مدرسه‌ بود که در هنگام بازگشت از مدرسه و در ۵ آبان ۱۳۹۱ در منطقه سرباز سیستان و بلوچستان در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

معلم شهید جواد نوروزی معلم پایه ششم روستای حیط در ۳۵ کلیومتری شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان بود که ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ هنگام رفتن به محل کار به ضرب ۵ گلوله توسط راکبان موتور سیکلت به شهادت رسید.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

معلم شهید رضا سرگزی از فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان بود و در مقطع ابتدایی شهرستان قصر قند مشغول خدمت بود که در ۲۹ مهر ۱۳۹۳ به ضرب گلوله تروریست‌ها به شهادت رسید.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

معلم شهید عیسی شهرکی زاد معلم بومی ساکن در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز در روز پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ به سمت منزل در حرکت بود که در اقدامی تروریستی تعدادی موتورسوار به ضرب گلوله او را به شهادت رساندند.

امروز به یاد تمام معلمانی هستیم که به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، بیماری و تصادفات، در بین ما نیستند و برای شادی روح معلمان درگذشته فاتحه ای قرائت می کنیم.

همچنین یادی می کنیم از مجید غلامی، معلم روستای سپیددشت لرستان که در کانکس هم درس می داد و هم زندگی می کرد.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

این معلم سختکوش اوایل آذرماه سال ۱۳۹۶ بر اثر برق گرفتگی در کانکس، برای همیشه چشمانش را بست.

اما در نظر داریم به صورت ویژه یادی کنیم از معلمانی که اگر امروز در بین ما نیستند، فداکاری شان، جاودانه شان کرده است.

* معلمی که در آتش سوخت اما نگذاشت شعله ها کوچکترین آسیبی به دانش آموزانش وارد کنند

ساعت ۱۱ روز شنبه ۱۸ بهمن سال ۱۳۷۶ بخاری نفتی کلاس دانش‌‌آموزان دوم دبستان بجارسر شهرستان شفت از توابع استان گیلان آتش گرفت؛ حسن امیدزاده معلم دانش‌آموزان کلاس پنجمی بود که زودتر از بقیه معلمان متوجه این آتش‌سوزی شد. او خود را به کلاس دانش آموزان دوم دبستانی رساند تا بتواند کمکی کند.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

بخاری کلاس درس، جلوی در آتش گرفته بود و امکان خروج دانش‌آموزان وجود نداشت و ۳۰ دانش‌آموز دوم دبستانی در حالی که به شدت ترسیده بودند فقط فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند.

کم کم معلمان دیگر نیز متوجه این حادثه شدند و به کمک آقای امیدزاده شتافتند اما پس از نجات ۳۰ دانش‌آموز متوجه شدند، سر، صورت و دست‌های آقا معلم به شدت سوخته است.

حسن امیدزاده که دچار جراحت زیادی شده بود بعد از ۱۵ سال تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی،  ۲۸ تیرماه سال ۱۳۹۱ چشمانش را برای همیشه بست.

رقیه دخت همسر مرحوم امیدزاده می‌گوید: «حسن آقا همیشه درد داشت چرا که ۹۵ درصد سوختگی داشت تمام بدنش و صورتش سوخته بود؛ ۵ انگشت دست راستش قطع شده بود. فقط پاهایش سالم بود که از پوست کشاله ران تا مچ پا را گرفته بودند و بینی و گوش او را ترمیم کرده بودند».

*معلمی که از جان گذشت اما نگذاشت ستون دروازه فوتبال بر دانش آموزش‌ خراشی ایجاد کند

۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ محمودرضا واعظی‌نسب معلم ابتدایی دبستان شهدای ابراهیمی از توابع خراسان رضوی در یک اردوی دانش‌آموزی و در هنگام بازی فوتبال دانش‌آموزان، با مشاهده افتادن دروازه فوتبال بر روی یک دانش‌آموز ابتدایی، به سرعت دانش‌آموز را از محل افتادن دروازه دور کرد اما دروازه آهنین بر سر خودش فرود آمد.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

واعظی نسب دچار خونریزی مغزی شد و به کما فرو رفت و پس از دو روز جدال با مرگ و زندگی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷، چشمانش را برای همیشه بست.

* خانم معلمی که در رودخانه غرق شد اما نگذاشت امواج آب دانش آموزش‌ را ببلعد

۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ بود که ۸۰ دانش آموز مشهدی به همراه معلمان خود به اردوی دانش آموزی در سد کارده در اطراف شهر مشهد رفتند.

 دانش آموزان در حال تفریح و سرگرمی بودند که ناگهان یکی از دانش آموزان که در حال عبور از کنار رودخانه بود به داخل آب سقوط کرد.

دانش آموز در حال دست و پا زدن در آب بود که دو معلم به نجاتش شتافتند و دانش آموز را از آب بیرون کشیدند اما یکی از خانم معلم ها نتوانست خود را نجات دهد و گرفتار امواج سیل آسای آب شد.

حمیده دانش همان معلم ۲۴ ساله ای بود که جانش را برای نجات دانش آموزش‌ فدا کرد.

* معلمی که در دل شب و بارندگی شدید پیگیر درمان دانش آموزش بود

دوشنبه شب در ۲۸ مهر ماه سال ۱۳۹۳ یکی از دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی امام جعفر صادق(ع) ویسیان از توابع لرستان دچار جراحت شدید در ناحیه پا شد و نیازمند اقدامات درمانی بود اما در نزدیکی این مدرسه مرکز درمانی وجود نداشت.

کاظم صفرزاده معلم این مدرسه با خودروی خود و به همراه دانش‌آموز مجروح و دو دانش‌آموزان دیگر عازم مرکز درمانی ویسیان در استان لرستان شدند، اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، مرکز درمانی این منطقه نتوانست وضعیت دانش‌آموز مجروح را بهبود بخشد و معلم این دانش‌آموز با وجود بارندگی شدید و بدی آب و  هوا تصمیم گرفت دانش‌آموز مجروح را برای درمان به بیمارستان خرم‌آباد انتقال دهد.

در مسیر رفتن به مرکز درمانی مجهزتر، خودروی این معلم فداکار در تاریکی شب اسیر امواج خروشان سیل در محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر در منطقه شوراب شدند و در نهایت نیز هر چهار سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

در این حادثه کاظم صفرزاده معلم ۴۵ ساله لرستانی با ۲۲ سال سابقه معلمی، امین قوچی دانش‌آموز سال سوم متوسطه برق صنعتی، امین رحیمی دانش‌آموز سال دوم تجربی و وحید سپهوند دانش‌آموز سال سوم برق صنعتی متأسفانه به کام مرگ کشیده شدند.

پس از این حادثه تمام اجساد از سیلاب و رودخانه خروشان پیدا شدند، اما جسد کاظم صفرزاده این معلم فداکار پیدا نشد و پس از تلاش‌های ۱۴ روزه هلال احمر، سازمان امداد و نجات، استانداری لرستان، آموزش و پرورش لرستان و مردم از این حادثه پیکر صفرزاده در روز تاسوعای حسینی پیدا شد.

* معلمی که زیر آوار جان داد اما نگذاشت سنگ و آجر پیکر نحیف  دانش آموزانش را بیازارد

حمید رضا گنگوزهی معلم فداکار مدرسه  شهید رحیمی روستای نوکجو از توابع روتک شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان بود.

جای این معلمان در کلاس درس خالیست +تصاویر

۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۵ بود؛ هنگام وزش گردباد، آقا معلم متوجه شد که در کنار دیوار مجاور مدرسه سه دانش آموز ایستاده‌اند و این درحالی بود که این دیوار به دلیل بارش های روزهای گذشته در حال فروریختن بود.

حمیدرضا گنگوزهی بلافاصله برای نجات دانش آموزان به سمت دیوار دوید و دانش آموزان را از دیوار دور کرد اما خود گرفتار آوار شد و جانش را فدای شاگردانش کرد.

همچنین امروز یادی می کنیم از معلمانی که بعد از فوت، اعضای بدن شان اهدا شد که از جمله می توان به خانم معلم ریحانه بهشتی، خانم معلم الهه خطیب، آقا معلم شکرعلی فرزاد، آقامعلم ابوالقاسم راستگو، آقا معلم محمد حسن محمدی و آقا معلم محمد فتاحی اشاره کرد./فارس

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false