×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال، احدجاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران  در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت ۱۸اسفندسالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان داشت:سالروز تاسیس این کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد روزی مبارک و فرخنده است.

وی با بیان اینکه سالروز تاسیس کانون های مساجد یک رخداد بزرگ مذهبی در کشور محسوب می شود، گفت: ایجاد کانون های مساجد موجب پیوند خوبی بین فرهنگ و هنر با مسجد شده است .

جاودانی با اشاره به اینکه کانون های مساجد پل ارتباطی بین هنرمندان با مسجد و محراب محسوب می شوند، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری می تواند محلی برای معرفی و تبیین آموزه های دینی در عرصه های هنری با هدف ارائه سوژه های مختلف جهت خلق آثار فاخر باشند.

وی به فعالیت ۲۲هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور اشاره کرد و گفت: در بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های مساجد شاهد فعالیت یکهزار و ۶۸کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران هستیم.

جاودانی گفت: آئین نکوداشت ۱۸اسفند با حضور اقشار مختلف جامعه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۱۹اسفند در مسجد شکوهی مرکز مازندران با محوریت شهرستان های همجوار و دیگری ۱۵اسفند ماه در منطقه ویژه تنکابن با حضور آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

محمدفوقی، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز در این نشست خبری بمناسبت گرامیداشت ۱۸اسفندسالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: یک‌هزارو۶۸ کانون فرهنگی و هنری در مساجد مازندران فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های مساجد با حضور فعالان مسجدی به همراه خانواده هایشان در دو مسجد محوری استان برگزار شود، افزود: آئین نکوداشت ۱۸اسفند با حضور اقشار مختلف جامعه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۱۹اسفند در مرکز مازندران با محوریت شهرستان های همجوار و دیگری ۱۵اسفند ماه در منطقه ویژه تنکابن برگزار می شود.

فوقی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۶۷۰کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و۳۹۸کانون در مساجد شهری این استان فعال هستند،یادآورشد: ۱۲ کانون مصلی،   ۵ کانون دانشگاه و۲۴ کانون تخصصی  در استان فعال هستند.

وی به فعالیت ۲۷۶ کتابخانه عمومی   ۲۷۶    و۱۲۱  کتابخانه  باز   در مساجد استان اشاره کرد وگفت: ۷۱ مرکز خانه نور، دوهزار و۵۰۶ طرح تلاوت نور  و هزار طرح تفسیر در مساجد استان فعالیت می کنند.

فوقی با اشاره به اینکه در ۲۴ امین سالروز تاسیس کانون های مساجد از ۱۰۶ فعال مسجدی (ائمه جماعت مساجد، مدیرمسئول کانون، کتابدار، فعال فرهنگی، رابط خواهر، مدیر مسجد محور، خادم مسجد، منتخبین مرحله کشوری جشنواره مدهامتان و رسانه مسجد محور) در این استان با حضور مسئولین، تجلیل به عمل می آید، خاطرنشان کرد: پیام های وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت ۱۸ اسفند در مراسم بزرگداشت این کانون ها قرائت خواهد شد.

وی از رونمایی کتاب و آثار فرهنگی هنری کانون های مساجد استان در مراسم آئین نکوداشت ۱۸اسفند خبر داد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false