×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ جشنواره گل و گیاه داتش آموزان هنرستان استثنایی حاج احمد خلیلی با حضور مدیران استانی و شهرستانی ؛ خیرین ، عسگری محمدیان قهرمان جهان المپیک ، خطی مدیر بیمه معلم فرهنگیان مازندران ؛ اولیاء دانش آموزان و داود تقی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار گردید.

تقی نیا از تلاش  و خدمات ارزشمند قشر فرهنگی به خصوص فرهنگیان استثنایی را در امر آموزش و تربیت نوباوگان و فرزندان دانش آموزو توفیقات آینده سازان در عرصه های علمی ، فرهنگی و تربیتی را نتیجه فداکاری ها و مجاهدتهای معلمان ذکر کرد و گفت : با توجه به خواسته ها و نیازهای اساسی فرهنگیان در واقع اهتمام به کل نظام موجب موفقیت های بیشتر تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی ایران خواهد شد

وی از برنامه های انجام شده آموزش و پرورش در خصوص  سوادآموزی گفت:سوادآموزی یک مبحث جهانی است وکشورها در عرصه جهانی مورد مقایسه و ارزیابی قرار می گیرند زیرا هرکشوری،  بیشترین شمار با سواد را داشته باشد بیشترین نقش را در توسعه و آبادانی  دارد.

وی در ادامه یادآور شد: بیشترین اولیای باسواد را در استان مازندران داریم  که می توانند در تعلیم وتربیت نقش بسزایی داشته باشند .

معاون مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: مراکز یادگیری یاددهی محلی به عنوان مراکزی  پویا وفعال نقش مهمی در زمینه سوادآموزی و آموزش مهارت های زندگی دارند واین مراکزتنها مختص ایران  نیست؛در پیشرفته ترین کشورهای دنیا از این مراکز برای آموزش حرفه ومهارت استفاده می کنند.

در کشور ما این مراکز در بحث آموزش وسوادآموزی و نیز آموزش خانواده،سبک زندگی اسلامی،حقوق شهروندی و… ومهارت آموزی های مفید وسازنده نقش قابل توجهی بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: باسوادی والدین دانش آموزان از شاخص های مهم در ارتقای سطح علمی دانش آموزان و نیز کاهش بی سوادی است.

در آغاز این جلسه باقر محمد زاده مدیرهنرستان استثنایی حاج احمد خلیلی ضمن تشکر از حضور اعضای انجمن و اولیا ، خیرین، و معاون اداره کل،گزارشی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده در این هنرستان را بیان کرد.

در پایان این مراسم معاون سوادآموزی اداره کل به اتفاق حاضرین در همایش از دست ساخته های دانش آموزان این جشنواره  بازدید کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false