×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه تابستان ۹۶ در محل سالن شماره یک استانداری، اظهار کرد: این جلسه به‌منظور پیگیری امورات مربوط به خدمات سفر در دوره دوم سفر به مازندران برگزارشده است.

وی افزود: هرساله ستاد اجرایی خدمات سفر قبل از نوروز شروع به فعالیت می‌کند و تا پس از نوروز هم ادامه دارد درعین‌حال معتقدیم مسافرت به مازندران مختص به تعطیلات نوروز نیست و این استان به دلیل جایگاهی که در سطح کشور به لحاظ آب و هوایی و طبیعت دارد همواره موردتوجه مسافران زیادی از سراسر کشور قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران، بابیان اینکه ۲۷ اسفندماه سال ۹۵ تا سیزدهم فروردین سال ۹۶ روزهای عملیات اجرایی همکاران ما بوده است، ضمن قدردانی از تلاش کمیته‌ها ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر استان، گفت: از آغاز شروع به فعالیت ستاد خدمات سفر نوروزی تا پایان آن‌که ۱۳ فروردین‌ماه بود ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۴۷۱ نفر شب مسافر به مازندران داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۱ درصد رشد داشته است.

نبیان، بیان کرد: شمار مسافرت به مازندران از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۵ تا ۱۵ خردادماه سال جاری با بیش از دو میلیون افزایش نسبت به تعطیلات نوروزی به ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۷۸۰ نفر شب اقامت رسیده بود و این در حالی است که این بازه زمانی امتحانات پایان‌ترم دانش آموزان را هم داشتیم.

به گفته وی، مازندران علاوه بر میزبانی مسافران خدمات دیگری هم در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و سوغات برای مسافران فراهم کرد که شامل برپایی ۸ نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و شش نمایشگاه استانی و ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع بوده است.

معاون استاندار مازندران، افزود: در ایام نوروز گردش مالی حاصل از برپایی نمایشگاه‌ها صنایع‌دستی و سوغات و برنامه‌های فرهنگی بیش از ۸.۴ میلیارد تومان ظرف مدت دو هفته بوده است.

نبیان، بابیان اینکه در سال جاری اقدامات در ستاد خدمات سفر نوروزی موجب کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی شده بود، تأکید کرد: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر و ورود به ماه شوال باید همه کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد برای پذیرایی از مهمانان و مسافران آمادگی کامل داشته باشند.

وی، فرارسیدن عید سعید فطر را پیشاپیش تبریک گفت و افزود: جمعیت زیادی در این ایام وارد مازندران و اماکن مذهبی آن می‌شوند که لازم است همکاران ما در کل اوقاف و امور خیریه استان باوجود ۵ هزار بقاع متبرکه در استان فضا را برای حضور مسافران آماده کنند.

معاون استاندار مازندران، ضمن تأکید بر آمادگی همه بخش‌های وابسته به گردشگری اعم از هتل‌ها، متل‌ها وشهرداران و دهیاران، تعزیرات و ستاد تنظیم بازار، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها، پلیس‌راه، پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ و… گفت: کمیته‌های ۱۲ گانه ما باید با مدیریت جامع‌تری کارها را پیش ببرند تا به تلاش مجموعه عوامل تابستان خوب و زیبایی برای همه هم‌وطنان و هم استانی‌ها رقم بخورد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false