×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های کشاورزی با اشاره به ساحلی بودن استان و ظرفیت خوب کشور و استان مازندران در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: در دو سال گذشته ۳۸ فقره موافقت اصولی با ظرفیت پرورش ۲۰ هزار تن ماهی در دریا صادر شده است.

وی افزود: اجرای سامانه های نوین آبیاری با توجه به افزایش بهره وری آب هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع و باغات استان در قالب ۴۶۵ پروژه بهره برداری می شود و سطح مزارع آبیاری نوین در استان به هشت هزار هکتار می رسد.

وی کاهش تلفات آب، افزایش راندمان آبیاری، امکان به کارگیری کود و سم را مزایای طرح آبیاری نوین اعلام کرد و گفت: بهره برداری از فاز اول تولید گلخانه مدرن از دیگر طرح هاست که پنج هکتار ان امروز بهره برداری می شود.

وی تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را امری مهم دانست و گفت: چهار هزار و ۵۸۰ هکتار اراضی شالیزاری استان نوسازی و تجهیز شدند و افزایش بهره وری و امکان مکانیزه کردن کشت برنج از مزایای آن است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سال گذشته حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران برداشت دوم شد و ۳۰ هزار هکتار نیز امکان مجدد کشت در آن صورت گرفت.

حجتی، افتتاح مرغداری مادر ۳۰ هزار قطعه ای را از دیگر طرح های قابل افتتاح بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تولید جوجه یک روزه به ۳۰۰ میلیون قطعه می رسد و ۲۶ درصد ظرفیت را مازندران به خود اختصاص داده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false