×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،  پس از مدت‌ها اعتراضات مردمی، امروز (جمعه) قضات دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور کره جنوبی را از سمت خود برکنار کردند.

بنا بر اعلام شبکه الجزیره، هشت قاضی امروز در دادگاه قانون اساسی برای صدور رأی برکناری رئیس‌جمهور کره جنوبی به اتهام فساد حضور پیدا کرده بودند. آنها همینطور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در طی ۶۰ روز آینده شدند.

همچنین طرفداران و مخالفان «پارک گئون هی» نیز از ساعت‌ها پیش در مرکز شهر سئول در بیرون ساختمان دادگاه قانون اساسی حضور یافته‌اند. مانیتور بزرگی نیز در بیرون ساختمان نصب شده بود تا فضای داخلی دادگاه قابل مشاهده باشد.

این برای اولین بار از ۱۹۸۰ است که رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از پایان مدت قانونی خود برکنار می‌شود.

روز یکشنبه گذشته دادگاه ویژه بررسی فساد مالی و سیاسی رئیس جمهوری کره جنوبی، وی و دوستش «چوی سون-سیل» را به جرم دریافت رشوه از شرکت سامسونگ متهم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی آورده است که شرکت سامسونگ میلیون‌ها دلار پرداخت کرده است تا از حمایت پارک و چوی برای اقداماتی از جمله تلفیق دو شرکت وابسته برخوردار شود. همچنین خانم پارک متهم است نام حدود ده هزار نفر از شخصیت‌های فرهنگی را که منتقد سیاست‌هایش بودند، در لیست سیاه وارد کرده است.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی بود که معلوم شد رئیس جمهور کره جنوبی به یکی از دوستان نزدیک خود که هیچ نقش حکومتی نداشته اجازه مداخله در امور سیاسی و مالی را داده است؛ بعد از آن پارک گئون-هی از سمت خود تعلیق شد.
اعتراضات در کره جنوبی، دو کشته برجا گذاشت

به گفته پلیس کره جنوبی، حضور موافقان و مخالفان برکناری رئیس‌جمهور کره جنوبی در خیابان‌ها و بروز برخی درگیری‌ها، تاکنون دو کشته برجا گذاشته است.

امروز (جمعه) قضات دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور کره جنوبی را از سمت خود برکنار کردند.

هشت قاضی امروز در دادگاه قانون اساسی برای صدور رأی برکناری رئیس‌جمهور کره جنوبی به اتهام فساد حضور پیدا کرده بودند. آنها همینطور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در طی ۶۰ روز آینده شدند.

در خبرها آمده که طرفداران و مخالفان «پارک گئون هی» نیز از ساعت‌ها پیش در مرکز شهر سئول در بیرون ساختمان دادگاه قانون اساسی حضور یافته‌ بودند.

به دنبال اعلام رای مبنی بر برکناری رئیس جمهور، درگیریهایی در پایتخت کره جنوبی به وجود آمده است.

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس کره جنوبی اعلام کرده که تاکنون دو نفر در این اعتراضات و درگیری‌ها جان خود را از دست دادند.

پیشتر منابع بیمارستانی اعلام کرده بودند که یک مرد هفتاد و اندی ساله که از حامیان رئیس جمهور برکنار شده بوده، به دنبال زخمی شدن از ناحیه سر، جان خود را از دست داد.

پلیس اطلاعاتی درباره نفر دومی که در اعتراضات کشته شده نداده است اما به نظر می رسد که او هم از حامیان رئیس جمهور برکنار شده باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false