×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مراسم افتتاحیه گازرسانی به شهر آلاشت و ۷روستای همجوار با اعتباری بالغ بر ۸۱۰میلیارد ریال با حضور حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت گاز استان ، و تنی چند از مسئولان برگزار و مشعل گاز در این شهر روشن شد.

حسن منتظر تربتی ، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این مراسم اظهار کرد: ۸۰درصد گازرسانی کل کشور مربوط به دوران پیشین و کنونی حضور آقای زنگنه در وزارت نفت است که از جان و دل برای مردم تلاش می کند.

وی افزود: با گازرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور رفاه و اسایش برای مردم فراهم می شود این در حالی است که اگر کپسول گاز را به صورت رایگان در اختیار مردم این مناطق قرار می دادیم صرفه اقتصادی بیشتری داشت اما این آرامش را به ارمغان نمی اورد.

در ادامه احمد حسین زادگان ، استاندار مازندران نیز با بیان اینکه بخشی از بار اصلی منابع مالی کشور بر دوش وزیر نفت است، گفت: او از شخصیت های برجسته ملی است زیرا باعث شد که در شزایط سخت تحریم هیچ کدام از پروژه ها متوقف نشوند.

وی افزود: ایران قابل تحریم نیست اما آقای زنگنه به خاطر بی مهری هایی که به او می شود به تنهایی جور این اقتصاد تحریمی و تشدیدی را مس کشد و پروژه های عمرانی را بدون توقف رو به جلو می برد. به همین سبب از زحمات ایشان سپاسگزارم.

استاندار مازندران ، با اشاره قرار دادن طرح گازرسانی به مناطق بالادست و صعب العبور مازندران از جمله آلاشت، گفت: شاید طرح گازرسانی به آلاشت به سبب ارتفاع زیاد توجیه اقتصادی نداشت اما نوع نگاه انقلاب و نظام ارائه خدمات به همه مردم است.

حسین زادگان افزود: گازرسانی اشتغالزایی و توسعه را به همراه دارد ، مهم است پس از گازرسانی، آبادانی و رشد و شکوفایی کشور را ببینیم.

همچنین در این مراسم ، جعفر احمدپور ، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: گازرسانی به شهر آلاشت و ۷ روستای همجوار با اعتبار بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال صورت گرفته ضمن اینکه این پروژه در ۳ فاز اجرای خط تغذیه گاز و شبکه داخلی شهر به اجرا در آمده است.

وی افزود: اجرای خط تغذیه گاز شهر آلاشت و روستاهای حومه از سال۹۱ آغاز شده و با هزینه بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال اکنون به مراحل پایانی رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص شبکه داخلی گاز شهر آلاشت نیز گفت: اجرای شبکه داخلی شهر شامل اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث و نصب ۳ ایستگاه تقلیل فشار به اتمام رسیده و در مرحله نصب ۱۰۰۰ انشعاب است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای گازرسانی به روستاهای همجوار ادامه داد: همزمان با گازرسانی به شهر آلاشت، برای گازرسانی به تعداد ۴۰ روستا نیز در دست انجام است که در صورت تخصیص به موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد.

احمدپور روستاهای بهره‌مند از گاز در این افتتاحیه را گلیان ، شهریارکلا ، سرین ، لیند ، کریکلا ، کلاریجان و پارسی عنوان کرد و افزود: گازرسانی به بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در دستور کار قرار دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false