×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،حمزه درواری رئیس کانون کارفرمایان مازندران که در آئین افتتاح ۹۱پروژه جهاد کشاورزی در حضور استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی سخن می گفت، افزود: معتقدم دیگر آزمون و خطا در رسیدن به اهداف در هر طرح و برنامه در این کشور غیر قابل قبول است.
وی به وجود مجتمع مرغ لاین در بابل اشاره کرد و این واحد را برابر با انرژی هسته ای دانست و توضیح داد: آرین بابل تکمیل کننده چرخه طیور کشور است.
وی با بیان اینکه مرغ لاین بابل جزء پنج چرخه کامل طیورکه در پنج کشور دنیا وجود دارد ، است، گفت: ایران با توجه به این مجتمع مستقر در بابل می تواند وابستگی خود را از کشور بریتانیا از بین ببرد.
درواری بی توجهی دولتمردان به مرغ لاین بابل را غیر قابل قبول و خلاف اهداف نظام جمهوری اسلامی در خوداتکایی به تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: لاین بابل همچنان کم فروغ است .
وی با توضیح این نکته که به شخص استانداران سابق مازندران آقایان طاهایی و اسلامی در مورد اهمیت آرین بابل گوشزد کرده و خواستار صحبت با مقام معظم رهبری شدم، گفت: به آقای حسین زادگان استاندار فعلی مازندران نیز پیشنهاد می کنم برای حل مشکلات این مجتمع مهم وقت ویژه ای را فقط با هیمن موضوع از رهبری درخواست کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نژاد لاین راس مربوط به انگلیس، هوبارد مربوط به فرانسه و کاپ نژاد لاین مرغ امریکایی است، گفت: سالانه بخش عمده جوجه واحدهای تولیدی ایران را تشکیل می دهد.
رئیس کانون کارفرمایان مازندران توضیح داد که برای حمایت از لاین مرغ ایران (آرین) باید سهم مشخصی برای واردات هر نژاد در نظر بگیریم تا جوجه لاین ایرانی نیز در بازار صنعت طیور سهم بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: نژاد لاین ایرانی(آرین) برای پرورش در استان های گلستان، قزوین، گیلان، مازندران، تهران، سمنان و خوزستان بسیار مناسب است.
مجتمع مرغ لاین ایران (آرین)از سال ۶۹ با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی جنگلی شمال کشور (مازندران) راه اندازی شده است.
رئیس کانون کارفرمان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در اجرای اصل ۴۴مورد نظر مقام معظم رهبری بی توجهی شده چراکه واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی و کم شدن تصدیگری دولتی ها محقق نشده است.
وی با بیان اینکه استان مازندران در حوزه کشاورزی سرآمد و نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، اظهار داشت: اما همچنان مقوله زنجیره تولید در زمینه طیور رخ نداده است.
درواری با بیان اینکه ۲هزارو ۴۰۰واحد مرغداری در مازندران فعال هستند که هر کدام جداگانه مشغول تولید هستند، ادامه داد: به دلیل نبود زنجیره تولید ، امروز واحد های کوچک مرغداری برای تامین نهاده های طیور با مشکل مواجه هستند.
رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران با بیان این نکته که آسیب پذیری واحد های کوچک در زمان تحریم در تامین نهاده های دامی به عنوان مهمترین مواد اولیه به شدت دچار مشکلات شدند، گفت: در شرائط نبود زنجیره تولید و جزیره ای عمل کردن واحد های تولید است که فرصت سوء استفاده از حمایت های دولتی دو چندان می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false