×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، برزو بابایی مدیر‌عامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران گفت: دولت و دولتی‌ها ما را در تقابل خود می‌دانند در حالی‌که ما با آنها تعامل داریم.

وی درباره اختصاص تسهیلات بانکی برای تجهیز و نوسازی کمباین‌های برداشت کلزا اظهار کرد: ۷۰ درصد کمباین‌های کشور و مازندران دارای عمر بالای ۱۵ سال هستند که کیفیت خوبی ندارند و نیازمند نوسازی و بازسازی هستند و تمکن مالی کمباین‌داران اجازه نمی‌دهد برای تجهیز و نوسازی هر کمباین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه کنند.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید ۵۰ میلیارد تومان در کاشت و داشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.

مدیر‌عامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران با بیان اینکه کمباین مخصوص برداشت کلزا در استان و حتی در کشور هم نداریم، افزود: برداشت با استفاده از کمباین‌های غلات انجام می‌شود که در این زمینه مکاتبه‌ای از سوی اتحادیه کمباین‌داران مازندران با مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی برای معاینه فنی کمباین‌ها انجام شد که تاکنون هیچ‌گونه پاسخی دریافت نشد.

این مسؤول ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ کمباین غلات در مازندران فعالیت دارند که برداشت دانه‌های روغنی کلزا، سویا، کنجد، گندم، جو، ذرت، آفتابگردان و سایر محصولات کشاورزی به‌صورت مکانیزه با کمباین برداشت می‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: برای ارتقای بخش مکانیزاسیون ملاقاتی با استاندار مازندران انجام شد که مقرر شد در صورت وجود هرگونه مشکلی به‌صورت مکتوب به استانداری ارسال شود و جلسه تخصصی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و سایر مسؤولان مرتبط برگزار شود.

مدیر‌عامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم کاهش ضایعات و کنترل ریزش را در برنامه کاری خود داشته باشیم، اضافه کرد: در بحث برداشت‌ با کمباین‌ها مسؤولان هیچ نگاهی را به اتحادیه کمباین‌داران ندارند.

بابایی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تشکل‌ها چشمه جوشان اشتغال هستند که اعتقاد ما هم بر این است پل ارتباطی کشاورز و دولت هستیم اما دولت و دولتی‌ها ما را در تقابل خود می‌دانند در حالی‌که ما با آنها تعامل داریم.

وی با بیان اینکه اگر کاشت و داشت خوبی داشته باشیم اما در برداشت محصول با مشکل مواجه باشیم خروجی کار مثبتی را شاهد نخواهیم بود، گفت: مسؤولان در برداشت محصول حتی یک ریال بودجه برای اتحادیه کمباین‌داران تخصیص نمی‌دهند و تاکنون هیچ‌گونه جلسه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم و مشکل بزرگ ما در برداشت محصول نداشتن اعتبار است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false