×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: انسان عاقل و مختار بوده و درک و شعور دارد بطوری که نمی‌تواند نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت باشد و احساس مسؤولیت نکند.

وی بیان کرد: بندگان خوب خدا در مقابل در برابر ذات اقدس خداوند سه وظیفه دارند اول؛ معرفت و شناخت خدا، دوم؛ خواندن و صدا کردن خداوند به بهترین شکل ممکن، سوم؛ پیشی نگرفتن از آنچه که خدا بیان داشت، است.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه بندگان خدا باید در مقابل پیغمبر خاتم به مسؤولیت خود عمل کرده و متواضعانه رفتار کنند، نمازگزاران را به این امر هدایت کرد، و افزود: هر آنچه پیامبر(ص) بیان کرد کلام خداست که سنت وی حجت است.

این مسؤول تصریح کرد: نخستین چیزی که در روز محشر از خلق الله سوال می‌کنند نماز است و ما باید در مقابل نماز سر تعظیم فرود بیاوریم.

قاسمی خاطرنشان کرد: قرآن‌های زیادی در گوشه و کنار خانه‌ها خاک می‌خورند و باز نمی‌شوند، توجه به قرآن و خواندن نماز جماعت و اول وقت سفارش پیامبر خاتم(ص) است.

وی با اشاره به فرموده امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: قرآن کتاب اخلاقیات است، در آن به معروف امر شده و از منکرات نهی شده است. کلیات امور در قرآن بیان شده ولی در مورد جزییات آن باید به فرموده‌های حضرت محمد (ص) رجوع کرد. ایشان پس از نزول قرآن در هر جلسه ۱۰ آیه برای مردم قرائت می‌کرد تا مردم به مرور آیه‌ها را یاد گرفته و مفاهیم  به صورت واضح برایشان بیان شود.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: با توجه به برخی از آیات مهم قرآن می‌توانیم به حفظ مسؤولیتمان نسبت به خدا و پیغمبر دست پیدا کنیم.

این مسؤول اظهار کرد: توبه دارای چهار رکن است. اول؛ پشیمانی از ته قلب، دوم؛ طلب مغفرت از زبان، سوم؛ به جا آوردن عبادت و بندگی خدا، چهارم: تکرار نکردن گناه است.

قاسمی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س) که در پیش است، گفت: اگر در دنیای امروز الگوی خانواده‌ها و ازدواج زندگی این دو بزرگوار بود آمار طلاق به این حد نبود، جوانان باید زندگی این دو الگو را حلاجی و بررسی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه چون الگوی جوانان این دوره زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) نیست، شاهد تعدد مشکلات خانواده‌ها بر سر خرید جهیزیه سنگین، تقبل مهریه بالا، مشارکت‌های غلط، حفاظت حریم و خانواده از گناه هستیم.

امام جمعه موقت ساری خطاب به زنان خانواده گفت: لقمه حرام زندگی را متلاشی می‌کند همسرتان را به خاطر رفاه در زندگی دو روزه دنیا مجبور به انجام هر کار حرامی نکنید.

این مسؤول با اعلام اینکه مرحله اول بازگشت تحریم‌های آمریکا رسما آغاز شد  و مدت‌هاست که جنگ روانی به راه افتاده است خاطرنشان کرد: حکومت ما اسلامی بوده و  بعد از حکومت منحوس پهلوی بر سر کار آمد امروز شاهد این هستیم که این جنگ روانی باعث شده تا  از فراوانی به قحطی برسیم، یادمان نرود این مملکت در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد چه خون‌ها ریخته شد تا حکومت دینی ما پا برجا بماند.

قاسمی با اشاره به شایعات بی‌اساسی که توسط دشمن پایه‌ریزی شده، گفت: قحطی بنزین یکی از این شایعات در چند وقت اخیر بود که در پی آن شاهد صف‌های طولانی و ذخیره بنزین توسط شهروندان بودیم که جای تاسف دارد، باید هوشیار باشیم و بدانیم که  دشمن همین را میخواهد.

وی با اشاره به طنز سیاست‌های بین‌المللی آمریکا که همان پیشنهادهای ترامپ و آغاز مذاکره با ایران بدون پیش شرط است، گفت: واقعا خنده‌دار است، ترامپ چه فکری می‌کند؟ بد عهدی آنها واضح است و حتی به هم پیمانانش رحم نکرده و هزاران اقدام کذب و دروغ انجام داده است تهدیدات بسیاری انجام داده حالا او ادعای مذاکره دارد؟ کسی که داعش را بوجود آورده و کسی که می‌خواهد ریشه ملت ایران را بخشکاند چطور می‌خواهد پای میز مذاکره بنشیند؟ آیا چنین کسی لیاقت مذاکره دارد؟ ننگ بر منافقانی که دولت و کشور را تحت فشار قرار دارند. ما شعار مرگ بر آمریکا را بیش از پیش سر میدهیم.

امام جمعه موقت ساری در پایان با اشاره به اینکه روز خبرنگار را پشت سر گذاشتیم، گفت: مسؤولان فرهنگی باید زحمات بی‌شائبه خبرنگاران، این قشر زحمتکش را قدر دانسته و از آنها حمایت کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false