×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : حجت السلام و المسلمین محمد باقر یوسفی امام جمعه شهرستان سیمرغ  در جمع مردم روزه دار روستای کارتیچکلا در خصوص فضیلت و اهمیت شب‌های قدر در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: شب قدر پرارزشترین و بالاترین شب در ماه مبارک رمضان نزد خداوند بزرگ است که زبان از بیان برکات این شب مبارک، عاجز است.

وی بابیان اینکه تعیین سرنوشت انسان در این شبها صورت میگیرد، گفت: در این شب حوادث و امور نیک و بد، خیر و شر، سال آینده انسان رقم می‌خورد.

وی به فضایل و برتری شب قدر بر سایر ایام سال بر اساس فرمایش پیامبر اکرم« ص» اشاره کرد و گفت: هر کس شب قدر را احیاء کند و به روز قیامت ایمان داشته باشد گناهانش آمرزیده می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: شب قدر فرصتی طلایی برای پاکی دل‌ها و زدودن گناهان است، و خداوند منان عبادت و شب زنده‌داری در این شب عزیز را برابر  با عبادت هزار ماه قرار داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر مفسرین، قرآن کریم به صورت ۲ بار نازل شده است افزود: قرآن کریم یکبار به شکل تدریجی در طول ۲۳ سال بر پیامبر اکرم نازل شد و باردیگر به صورت یکپارچه و در شب پر فیض و برکت قدر به قلب آخرین برگزیده خدا نازل شد.

امام جمعه شهرستان سیمرغ با بیان اینکه بعضی زمان‌ها از لحاظ ارزشی با زمان دیگر برتری دارند، خاطرنشان کرد: طبق آیه‌های قرآن برای امور مقدس، زمان مقدس «شب قدر» انتخاب کنید.

یوسفی  به فضیلت و خصوصیات شب قدر اشاره کرد و افزود: شب رحمت، شب نزول یکپارچه قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم«ص»، شب توبه از گناهان کبیره و صغیره و حضور فرشتگان در زمین برای ثبت مقدرات است.

وی با بیان اینکه به نظر اهل سنت شب قدر یکی از شب‌های  فرد، دهه آخر ماه مبارک رمضان و به تعبیری شب ۲۷ مهم‌تر است افزود: در این شب ملائک خیرات و نزولات خود را به زمین می‌آورند و خداوند امورات مهمی را از طریق فرشتگان برای بشر نازل می‌کند.

وی با بیان اینکه شب قدر به دلیل نزول قرآن، شبی شکوهمند است، افزود: از جمله رویدادهای مهم این شب تعیین سرنوشت آدمی است، شبی که والاترین و پربرکت‌ترین شب‌های سال به شمار می‌رود. این مراسم همرا با افطاری توسط حاج آقا محمدی از خیران بنام شهرستان برگزار گردید .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false