×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از ساری، آیت‌الله محمد‌باقر لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با دعوت همه نمازگزاران و عزداران حضرت فاطمه زهرا (س) و عزاداران سرداران شهید و شهید سلیمانی به تقوا و رعایت حدود احکام الهی ، اظهار داشت: بهترین سفری که از مزرعه دنیا برای آخرت می‌توانیم داشته باشیم تقوا است.باید با تقوا باشیم تا با تقوا رهسپار آخرت شویم.

امام جمعه ساری با تقدیر از حضور مردم در مراسمات ارتحال سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت، گفت: امنیت امروز کشورهای منطقه مدیون رشادت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: تقوا، اعمال صالح و جهاد در راه خدا سه ویژگی اصلی انسان مومن برای رسیدن به فلاح و رستگاری در آخرت است و انسان متقی باید این شاخصه‌ها را در خود تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه جهاد انسان باید در کنار ولی و حجت خدا باشد، تصریح کرد: باید با بصیرت، دشمن واقعی را بشناسیم و با آن مقابله کنیم و باید جهاد با دشمن با اذن ولی و حجت باشد.

لائینی با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، گفت: سردار رشید اسلام سلیمانی در راه جهاد با دشمن واقعی خدا می جنگید و با اذن و دستور ولایت ایفای نقش می‌کرد. جهادی که زحمت آن بیشتر باشد نزد خداوند مقرب تر است.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی چهار دهه در سوریه، لبنان و عراق و افغانستان به امر و دستور ولایت توانست بر دشمن غدار پیروز شود، افزود: امنیت امروز کشورهای منطقه مدیون رشادت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسمات شهادت سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت، اظهار داشت: فرهنگ مقاومت سبب اتحاد کشورهای منطقه و وحدت و همدلی بین جریانات سیاسی درون کشور شده است.

لائینی با بیان اینکه مردم عراق، ایران و شهرهای مختلف انصافا حضور در مراسمات بزرگداشت و تشییع پیکرها حضور یافتند، افزود: راهپیمایی سلیمانی‌ها در شهرهای مازندران خصوصا ساری بسیار باشکوه بوده است. انعکاس ملی و سراسری حضور حماسی مردم مازندران در رسانه ملی و شبکه‌های سراسری باید بیشتر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه صدا و سیمای مازندران باید تعامل بیشتری با شبکه‌های سراسری داشته باشد تا حضور و شکوه مردم مازندران در راهپیمایی‌های سلیمانی‌ها بیشتر شود، تصریح کرد: برخی رسانه‌های مازندران نیز در مورد معضلات استان نیز کمتر انعکاس داشته اند. در انعکاس اخبار مسائل استان ضعیف بوده و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به برجستگی‌ها و موضوعات توسعه ای استان توجه بیشتری داشته باشند، افزود: رسانه ملی صدا و سیما باید در راس آن اقدامات پوششی باشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انهدام مرکز نظامی عین الاسد از پایگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل عراق، افزود: مردم ایران همواره در دفاع از اقدمات نیروهای نظامی و سپاهی همراه خواهند بود. ترور شهید سلیمانی و شهدای مقاومت همه مردم منطقه را متحد کرده تا ائتلاف مردمی برای مقابله با آمریکا و استکبار جهانی شکل بگیرد.

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه نفرت آمریکا بسیار فزونی یافته و محبوبیت فرماندهان مقاومت با شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت افزایش یافته است، تصریح کرد: مرکز فرماندهی مهم و استراتژیک دشمن با موشک باران سپاه پاسداران منهدم شده و سیلی محکمی را به استکبار داشته است.

لائینی با بیان اینکه علاوه بر حمله موشکی، ارتباط و حمله سایبری از سوی نیروهای سپاه پاسداران با استکبار جهانی صورت گرفته و مایه افتخار ایران است، گفت: ترامپ پس از این اقدام موشکی سپاه پاسداران، ضعیف و منفعلانه و پر از تناقض و دروغ داشته و دچار یاس شده است.

وی با اشاره به اینکه انتقام از استکبار جهانی به دنبال است و موشک باران به پایگاه نظامی آمریکا تنها سیلی بوده است، افزود: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی‌ها و بزرگداشت یک رفراندومی بوده که از اسطوره انقلاب و مقاومت و مرد انقلابی تجلیل کردند و از پیام‌های تجلیل باشکوه بوده است. دولتمردان باید توجه کنند که آمریکا با زبان دیپلماسی مذاکره پشت میز ورود نخواهد کرد. استکبار جهانی جز زبان زور زبان دیگری را نمی‌فهمد و مسئولان روی زبان دیگر وقت صرف نکنند. به آمریکا اعلام می‌کنیم با این زبانی که شما می‌فهمید صحبت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیام موشک باران و حمله موشکی به پایگاه آمریکا به دولت‌های منطقه این است که به آمریکا دلخوش نکنند و امیدوار نباشند. آمریکا جربزه و جرات اقدام نداشته و نباید به قدرت پوشالی آمریکا دلخوش کنیم. درس ولایت را که از بهترین فرازهای زندگی این سردار شهید بوده باید در جامعه تسری دهیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر تقویت اصل سخاوت و بخشش از سوی ثروتمندان به فقرا و نیازمندان جامعه، افزود: باید انسان در فعالیت‌های خود همواره تقوا پیشه کند و رستگاری داشته باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false