×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : شمس‌الله حسینی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: طرح سنجش از نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدرسه پسرانه امام رضا(ع) شهرستان آمل افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه‌های درجه « الف » از تاریخ ۲۸ خردادماه در شهرهای بهشهر، نکا، ساری۱، ساری۲، قائم‌شهر۲پایگاه، بابل۹پایگاه ، بابلسر، آمل۲ پایگاه، نوشهر، چالوس و تنکابن، افزود: پایگاه‌های درجه «ب» از تاریخ ۳ تیرماه در شهرهای میاندورود، جویبار ، محمودآباد، نور، چمستان، عباس‌آباد، رامسر و فریدونکنار آغاز به کار می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: پایگاه‌های درجه «ج» از ۱۰ تیر در شهرها و مناطق گلوگاه، چهاردانگه ،دودانگه، سوادکوه شمالی،سوادکوه، سیمرغ، بهنمیر، بندپی شرقی، بندپی غربی، بلده، لاریجان، کجور و کلاردشت افتتاح می‌شود.

حسینی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال قبل، فرآیند پذیرش و ثبت اطلاعات حاصل از سنجش نوآموزان در سامانه الکترونیکی سنجش صورت می‌گیرد ، اضافه کرد: ضروری است تمامی امکانات لازم در اختیار هر پایگاه سنجش قرار گیرد.

وی تصریح کرد:سنجش اولیه شامل نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان و نوآموزان پیش‌دبستانی (دانش‌آموزانی که از مهر۹۶ به دوره پیش‌دبستانی خواهند رفت بوده و نوآموزان پیش‌دبستانی که در سال ۹۵ سنجش شدند، در صورت تأییدیه سنجش، با همان نتیجه می‌توانند در پایه اول ثبت‌نام کنند و نیاز به معرفی مجدد به پایگاه سنجش ندارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد: واجدان شرایط برای سنجش امسال شامل نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان شامل متولدین نیمه دوم سال ۸۹ و نیمه نخست سال ۹۰ و متولدین اول مهر۹۰، نوآموزان پیش دبستانی شامل متولدین نیمه دوم سال ۹۰ و نیمه نخست سال ۹۱ و متولدین اول مهر ۹۱ و بازمانده‌های سنجش سال گذشته است.

حسینی به سنجش ۶۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزند خود در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود اقدام کرده و مدیر مدرسه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز در ستاد و نوبت‌گیری در پایگاه سنجش اقدام می‌کند.

وی با اعلام اینکه فعالیت عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش از ساعت ۸ تا ۱۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود، اضافه کرد: نظارت بر فعالیت تخصصی عوامل پایگاه‌های سنجش توسط گروه ناظران تخصصی استانی و نظارت بر فعالیت‌های عمومی توسط ادارات شهرستان و مناطق و اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای انجام سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش شامل اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده ، یک قطعه عکس و  مبلغ ۲۰هزار ریال وجه بوده، اگر والدین در زمان نوبت‌گیری شده در پایگاه سنجش حضور نیابند، این امر منجر به لغو نوبت و برای نوبت گیری مجدد علاوه بر ۲۰۰ هزار ریال، مبلغ۵۰ هزار ریال جریمه نیز باید پرداخت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ثبت‌نام نو آموزانی که در سامانه سنجش با عنوان استثنایی و با ضمیمه استثنایی معرفی می‌شوند، در مدارس عادی ممنوع است، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان تلفیقی – فراگیر (معلول خفیف )در مدارس استثنایی با معرفی و تأیید مدارس استثنایی پشتیبان هر شهرستان ،در مدارس عادی مانعی ندارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false