×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ ربیع فلاح استاندار مازندران  در آیین تجلیل از بانوان نخبه مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : دولت در حالی سکان اداره کشور را در نیمه دوم سال ۹۲ برعهده گرفت که کشور با تنگناها و مشکلات زیاد داخلی و خارجی از جمله تحریم های محدود کننده ظالمانه مواجه بود.
وی توضیح داد : در آن زمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت دنیا حتی قادر به فروش نفت نبود و در پایان دولت گذشته محدودیت صادرات نیز بر کشور تحمیل شده بود .
نماینده عالی دولت در مازندران عادی سازی روابط بین المللی را نخستین گام بلند دولت یازدهم پس از در دست گرفتن سکان اداره کشور معرفی کرد و گفت : هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با حفظ چارچوب عدم وابستگی و داشتن استقلال ، با اقتدار برنامه هایش را در سطح بین الملل پیش می برد.
وی افزود : دیپلمات های قهرمان ما توانستند پای میز مذاکره با پنج کشور بزرگ دنیا با اقتدار از منافع ملت و نظام دفاع کنند .
فلاح گفت : تورم تک رقمی و افزایش نیافتن لحظه به لحظه قیمت کالاها هم دستاورد دیگر دولت یازدهم است در سه و نیم سال گذشته است که مردم آن را هم اکنون احساس می کنند .
وی با پذیرش وجود برخی مشکلات اقتصادی برای مردم ، افزود : اما نمی توان و نباید فعالیت های دولت را نادیده گرفت .
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : با وجود محدود بودن اعتبارات ، دولت یازدهم قدم های بزرگ و جدی برای ارتقای استان مازندران برداشته است .
وی همچنین از تلاش برای سهم بری بیشتر مازندران از اعتبارات استانی و ملی به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم یاد کرد و افزود : از سال ۹۳ تاکنون همواره مسیر افزایش بودجه های ملی و استانی را داشتیم به طوری که ضریب دریافتی از خزانه یک و نیم درصد افزایش داشته است .
فلاح تاکید کرد : دولت تدبیر و امید بیشتر از همه دولت های دیگر منویات رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است .
** جذب ۹۰ درصدی اعتبارات سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران
استاندار مازندران با اشاره به اعتبارات مصوب ۹۹۱ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به مازندران ، گفت که تاکنون ۹۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و با رعایت توازن به مناطق مختلف اختصاص یافته است .
وی یکی از مشکلات دیرینه استان مازندرن را ضعف زیرساخت های جاده ای دانست و افزود : با انجام اقدامات زیر ساختی متعدد در دولت یازدهم با وجود تنگناهای مالی ، اکنون زیرساخت های جاده ای استان نه تنها تقویت شده بلکه نقطه قوت استان به شمار می رود .
** افتتاح تونل های جاده سوادکوه پیش از عید
استاندار مازندران با اعلام این که جمعه گذشته تونل آبشار جاده هراز بهره برداری شد ف گفت که این هفته هم تونل های جاده سوادکوه زیر بار ترافیک می رود و با این اقدام حجم زیادی از بار ترافیکی این مسیر رفع می شود .
وی همچنین از تکمیل کمربندی های مازندران بعد از ۲۰ سال به عنوان دیگر فعالیت های چشمگیر دولت در حوزه راه مازندران یاد کرد و افزود : این طرح ها در سال ۹۶ به بهره برداری می رسند .
استاندار مازندران به پرداخت تسهیلات رونق تولید به یکهزار و ۴۰ واحد مشکل دار استان به عنوان دیگر دستاورد دولت یازدهم در بخش اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد : پردخت این تسهیلات باعث بازگشت این واحدها به گردونه تولید و فعالیت شده است .
وی از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان مشکل پیش رو در مازندران یاد کرد و گفت که ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی مازندران جویای کار هستند که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می دهند.
** وانمود کردن ایجاد شغل ممنوع
استاندار مازندران یکی از ویژگی های دولت یازدهم را حل اساسی مشکلات کشور و پرهیز از ظاهرسازی دانست و تاکید کرد : دولت به صورت جدی با ایجاد ظرفیت های جدید و فعال کردن ظرفیت های تعطیل شده به دنبال ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است .
وی افزود : با احیا و راه اندازی کارخانه های استان می توان ظرفیت های فعلی اشتغال را حفظ کرد و به دنبال سوله سازی جدید و وانمود کردن ایجاد اشتغال نیستیم .
فلاح از انتخابات پیش رو به عنوان میدان محک زدن بانوان در عرصه سیاست نام برد و گفت : زنان با حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها و قرار گرفتن در مدیریت ها می توانند در تصمیم گیری مدیریت شهرها و روستاها فعالانه وارد عمل شوند .
وی فضای سیاسی مازندران را برای حضور و پذیرش زنان درانتخابات پیش رو خوب و مثبت ارزیابی کرد.
حدود نیمی از جمعیت بیش از سه میلیون نفری مازندران را زنان تشکیل می دهند .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false