×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : ربیع فلاح استاندار مازندران روز سه شنبه در حاشیه استقبال از رئیس مجلس قرقیزستان و هیات همراه که به مازندران سفر کردند افزود : توسعه مناسبت بین المللی از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید بود و در این میان جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به کشورهای همسایه و دوستان قدیمی خود داشته است .
وی افزایش همکاری ها در همه زمینه ها و فراهم کردن برخی امکانات زیرساختی برای افزایش صادرات از جمله از استان مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر را از نتایج این سیاست در دولت یازدهم برشمرد.
استاندار مازندران گفت : کشور قرقیزستان از سال های بسیار دور تاکنون در تمامی مجامع بین المللی اعم از سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در کنار جمهوری اسلامی ایران بود و با کشور ما همکاری خوبی داشته است.
وی افزود : ایران هم متقابلا در این مسیر در کنار دولت و ملت قرقیزستان بوده و به خاطر اهمیت این موضوع ، آقای رئیس جمهوری در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رئیس دولت یازدهم به کشور قرقیزستان سفر کرده بود.
فلاح با قدردانی از سفر رئیس مجلس و نمایندگان پارلمان قرقیزستان به استان مازندران ، گفت : از این که این هیات در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران ، به مازندران هم آمدند ، نشانگر ظرفیت بزرگ نهفته در این استان برای گسترش روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر است .
وی افزود : حدود یک سال و نیم پیش ، هیات اقتصادی و بازرگانی مازندران سفری را به کشور قرقیزستان داشت و تفاهم نامه همکاری با یکی از استان های ساحلی آن کشور امضاء شده بود و اکنون این سفر در پاسخ به سفر قبلی ما و دعوت از آنها بوده است.
هیات تجاری و اقتصادی مازندران سال ۹۴ به استان ایسیکول قرقیزستان سفر کرد .
استاندار مازندران همچنین با اشاره به برنامه هیات قرقیزی برای آشنائی با شرکت لبنی کاله در سفر به این استان ، گفت : شرکت کاله آمل با تولید محصولات متنوع و فضای خوب رقابتی و صادراتی آن در کشورهای آسیایی و اروپایی می تواند پیوند دهنده خوبی برای آغاز همکاری های مشترک میان مازندران و قرقیزستان باشد.
وی اضافه کرد : افزایش تولیدات دامی ، لبنیات ، گوشت و شیر و سایر فرآورده های این بخش و نیز مرکبات از ظرفیت های مازندران برای افزایش حجم صادرات به بازارهای قرقیزستان و کشورهای اورآسیا ودرنهایت بازار بزرگ مصرف در کشور روسیه است.
فلاح همچنین با بیان اینکه کشور قرقیزستان هم در برخی زمینه ها ازجمله دام های سنگین توانمندی های بالایی دارد ، گفت : بازدید هیات پارلمانی قرقیزستان از کشتارگاه صنعتی بندپی بابل و بهره گیری از توانمندی های آن کشور برای همکاری در این بخش نیز رویکرد دیگر مازندران از حضور این هیات به استان است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false