×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از ساری، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشستی خبری به‌مناسبت دهه مبارکه فجر اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر عملیات اجرایی ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۴۹ میلیارد تومان در دهه فجر در مناطق استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: ۷۲ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان و اشتغال ۸۷۰ نفر در زمره طرح‌های اشتغال‌زایی تولیدی و صنعتی قرار دارد. از این تعداد ۷۹۴ پروژه با هزینه ۱۱۱۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵۱۷۰ نفر در حین اجرا در شمار طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شهرستان ساری با ۱۰۲ پروژه بیشترین افتتاح را دارد، تصریح کرد: بابلسر با اعتباری بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه ۴۰ پروژه افتتاحی دهه فجر در بخش عمران شهری و شهرداری‌ها است، افزود: ۳۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان مربوط به عمران روستایی است.

وی افزود: پروژه‌های روستایی در قالب زیربنایی، بهسازی، آسفالت راه روستایی، سالن ورزشی، مسکن محرومان، نوسازی اراضی شالیزاری، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، تقویت ولتاژ و پروژه‌های دهیاری است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اتمام پروژه‌های اولویت‌دار را در برنامه اصلی معاونت عمرانی قرار دادیم، افزود: مازندران از استان‌های در اولویت سفر رئیس جمهور به استان است و برخی از این پروژه‌ها در آن ایام افتتاح می‌شود.

حسین‌زادگان با اشاره به پروژه ساری – تاکام اظهار داشت: این پروژه ماهیت منطقه‌ای ندارد بلکه نگاه ملی برای تخصیص اعتبارات ویژه جهت تکمیل آن ضروری است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ساری – تاکام دوره فرمانداری بنده اعتبار آن تقویت شده است، افزود: این پروژه ملی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به دپوی زباله ساری در منطقه چهاردانگه ساری گفت: پروژه زباله‌سوز ساری در چند سال گذشته با سه میلیارد تومان افتتاح می‌شد ولی تعلل صورت گرفته باعث شد تا هزینه تمام شده پروژه به چندین برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدیریت متمرکز در حوزه پسماند نداشتیم و این موضوع سازماندهی شده نبوده است، افزود: درخواست سازمان پسماند استان مصوب شده و به‌زودی مدیر آن فعال می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از محل تولید کالاهای آلاینده برای رفع پسماند در استان‌های شمالی اختصاص خواهد یافت گفت: مشکل زباله اگر قرار است در استان برطرف شود باید منابع و ردیف اعتباری پایداری داشته باشد که موثر واقع شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false