×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به اینکه افزایش مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله مزیت‌های توسعه صادرات استان است، اظهار داشت: تعرفه ‌هزینه‌های جاری و فروش صادر کننده باید مورد توجه قرار گیرد و صادر کننده باید با رقابت برابر و مدیریت هزینه‌ها اهداف مورد نظر را عملی کند.

وی، مرکبات را یکی از ظرفیت‌های مهم صادراتی استان برشمرد و افزود: با افزایش تولید این محصول می‌توان در سایه تقویت ناوگان حمل و نقل بین المللی به صادرات بیشتر و ارزآوری مرکبات اهتمام کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: توسعه صادرات در گرو تسریع و تسهیل جابجایی کالا بوده و تحقق این مهم مرهون فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استانی است. ‎

حسین زادگان با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید، تحقق این مهم را در مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور نیازمند افزایش صادرات دانست و تاکید کرد: بدون حمل و نقل بین المللی جهش صادرات و تولید محقق نخواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران در حوزه کشاورزی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول تولید می‌کند که بخش عمده ای از آن قابلیت صادراتی دارد، فقدان شرکت فعال بین المللی برای جا‌به‌جایی بارهای صادراتی را یک مانع مهم در این زمینه دانست.

وی بر ضرورت تسهیل زمینه صدور مجوز برای شرکت‌های بین المللی حمل و نقل با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات در گرو تسریع و تسهیل جابجایی کالا بوده و تحقق این مهم مرهون فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استانی و وجود خودروهای ملکی متعلق به شرکت‌های مازندرانی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مقوله توسعه صادرات و بهبود فضای کسب کار باید از ظرفیت تعرفه ‌های گمرکی اوراسیا استفاده شود، خاطر‌نشان کرد: دولت برای ایجاد زمینه توسعه صادرات اهتمام دارد و حمایت‌های لازم را انجام می دهد و آمار سال ۹۸ نشان می دهد که صادرات محصولات مختلف استان به بازارهای هدف نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false