×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : با حضور احد جاودانی مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی مازندران  از کتاب “چشم های خیس خدا”مجموعه شعرهای آرزو ولی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مازندران در سالن اجتماعات شهرداری قائم شهر رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آئین رونمایی از کتاب «چشم های خیس خدا» اثر آرزو ولی پور، با بیان اینکه جدا نشدن از مطالعه، شعر و کتاب نویسی برای یک مدیرکل با همه دغدغه های مسئولیت سازمانی بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است، اظهار داشت: شعر عصاره علم و ادب و قریحه شاعر و پیام رسای ندای درون برای آبادانی دنیای برون است و هر چقدر شاعر آگاه تر و دارای بینش عمیق تر باشد، اشعار او سازنده تر و دلنشین تر خواهد بود.

وی افزود: کتاب همچون سلاح در دست مجاهدان فرهنگی است و حتی در دوران دفاع مقدس و در میدان جنگ سخت نیز همانند اسلحه موثر و کارساز بود چراکه در تعمیق ایمان و باور رزمندگان برای نبرد تاثیر مستقیم داشت و سرآمد کتاب ها در آن دوران قرآن بود.

جاودانی با تاکید بر نقش بی بدیل مطالعه در آبادانی جامعه، گفت: شعر به دلیل زیبایی ساختار و معانی ژرف در ورای الفاظ موزون، مشوق ارزشمندی برای مطالعه است و اقشار مختلف را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق می دهد.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و صاحب اثر «چشم های خیس خدا» نیز در این آئین اظهار داشت: اشعار این کتاب و بویژه شعر «چشم های خیس خدا» تحفه ای به پیشگاه حضرت امیرالمونین علی(ع) و تقدیم به خانواده و بویژه همسرم می باشد که در تمام مراحل زندگی حامی و پشتیبانم بوده اند.

وی افزود: خواسته مقام معظم رهبری از شاعران این است که آنها چاووش خوان انقلاب باشند و امیدوارم با اشعار خود در این زمینه گام های مهم و ماندگاری برداشته باشم.

ولی پور با اشاره به ویژگی خاص شعر در بیان احساسات، گفت: بیان احساسات در این کتاب جایگاه ویژه دارد که در آن هم سعی شده است به مفاهیم اعتقادی و انقلابی آمیخته باشد.

وی همچنین چند شعر از سروده های خود در این کتاب را قرائت کرد که با استقبال چشمگیر حاضرین مواجه شد.

گفتنی است عواید حاصل از فروش این کتاب به یکی از موسسات خیریه اختصاص می یابد که در پایان همین مراسم تعداد قابل توجهی از این کتاب به فروش رسید و مبلغ دریافتی با استقبال اداره کل بهزیستی مازندران و مجمع خیرین قائمشهر به آن موسسه خیریه تحویل شد.

آرزو ولی پور نویسنده مازندرانی است که تا کنون کتاب های «عطر بانو»، «به شیرینی عسل»، «ماهواره و دگرگونی ارزش ها» و «چشم های خیس خدا» را به چاپ رسانده است و به زودی مجموعه شعر کودک وی نیز رونمایی خواهد شد.
وی همچنین دارای مقام های ملی بسیار در حوزه فرهنگ و نویسندگی و دارای دیپلم افتخار در این حوزه می باشد.

این مراسم همزمان با سی و ششمین سالگرد خاکسپاری شهید علی ولی پور پدر آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی و صاحب اثر «چشم های خیس خدا» ؛ اصحاب فرهنگ، شعر و ادب استان حضور داشتند و علاوه بر رونمایی از کتاب، برخی از شاعرین حاضر در جلسه از جمله میثم رنجبر، تعدادی از اشعار خود را قرائت کردند و دو قطعه موسیقی در حوزه انقلاب اسلامی توسط حسن محمودزاده خواننده اهل شهرستان قائمشهر نیز اجرا شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false