×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از آغاز طرح ایمنی سفرهای دریایی در سواحل این استان در تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند خبر داد.

ابوطالب گرایلو افزود: طرح ارتقای ایمنی تردد های دریایی نوروزی، تا ۱۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت هشت فروند شناور تفریحی، هزار و ۵۰۰ قایق تفریحی و هزار و ۵۰۰ فروند جت اسکی ثبت شده در بندر نوشهر، آماده ارائه خدمت رسانی به مسافران است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، با ابراز رضایت از عملکرد همیاران ناجی در سال جاری و ضابطه مند شدن ایستگاه های تفریحات دریایی افزود: با همکاری خوب نهادهای ذیربط در نوروز ۱۴۰۱ هیچ گونه حادثه دریایی در سواحل تحت نظارت اداره کل رخ نداد که امید است این مهم در سال ۱۴۰۲ تحقق یابد.

گرایلو با تشریح وظایف دستگاه های متولی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: با توجه به طرح موضوعاتی مانند تأمین سوخت مورد نیاز شناورها و قایق های تفریحی و همیاران ناجی ، هماهنگی در خصوص ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی از سوی نهادهای همکار در طرح استانی جستجو و نجات دریایی ، امکان استفاده از سکوهای متحرک و موقت برای سوار و پیاده شدن مسافران به عنوان مهم‌ترین چالش های پیش رو ، تشریک مساعی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این طرح ضروری است.

وی همچنین برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی به منظور آمادگی هرچه بیشتر تیم های عملیاتی ، تجهیز همیاران ناجی اداره کل به تجهیزات اولیه نجات ، تهیه و توزیع بروشور و نصب بنر با موضوع ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در ایستگاه های پر ترافیک را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برشمرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران یاد آور شد: هموطنان عزیز در صورت بروز شرایط اضطرار در هر نقطه از سواحل استان می توانند با شماره ۱۵۵۰ (مرکز هماهنگی جستجو و نجات) تماس بگیرند تا امکان حضور گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای امداد رسانی فراهم شود.

طرح ایمنی سفرهای دریایی تعطیلات نوروزی از بیست و پنجم اسفند در استان مازندران آغاز شد ، طرحی که به مسافران اطمینان خاطر می دهد که همسفر دریا شوند تا در جشن شادمانه آب های نیلگون خزری خاطره خوبی برای سفر رقم بزنند.

محدوده ساحلی رامسر تا فرح آباد ساری به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر واقعدر شرق استان بر عهده دارد.

استان مازندران به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتاز در حوزه گردشگری ، آثار طبیعی و تاریخی در تمامی فصول سال به ویژه در تعطیلات پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است که طبق نظر سنجی حدود ۹۰ درصد مسافران و گردشگران برای بهره مندی از دریا و جنگل های هیرکانی به خطه شمال و این استان سرسبز سفر می کنند.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، طی ۶ ماه نخست سال جاری ۸۵ میلیون نفر اقامت در شب در این استان ثبت شده است.

در زمان حاضر دریا گردی مسافران و گردشگران در مازندران با شناورهای دریایی مانند جت اسکی و قایق انجام می گیرد و در نوروز سال ۱۴۰۱ دستکم ۲۰ هزار مسافر در دریای خزر محدوده مازندران توسط بیش از ۲ هزار قایق و شناور جابه جا شدند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false