false
به گزارش رخداد شمال؛ دکتر سید محمد جعفری سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران روز جمعه به خبرنگاران از ورود سومین کشتی گندم در چارچوب مجوز ۶۰ هزار تنی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از طریق بنادر شمالی کشور خبر داد و گفت : این کشتی حامل سه هزار تن گندم وارد بندر امیرآباد شد.
جعفری با بیان این مطلب که؛ پس از انجام هماهنگیهای لازم با دستگاههای ذیربط، عملیات نمونهبرداری و بررسیهای کیفی محموله در حال انجام است گفت:پس از تأیید نهایی کیفیت، فرآیند حمل و انتقال گندم به مراکز ذخیرهسازی استان مطابق ضوابط و برنامهریزیها انجام خواهد شد.
وی صدور مجوز واردات گندم از بنادر شمالی ، نقش تعامل و همافزایی سطوح ملی و استانی را در مدیریت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی حائز اهمیت دانست.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به وضعیت ذخایر گندم استان تصریح کرد: با تمهیدات اتخاذشده و ورود مستمر محمولههای گندم، موجودی گندم استان در سطح مطلوبی قرار دارد و در حال حاضر بیش از مصرف سه ماه استان، ذخیره استراتژیک گندم در مراکز ذخیرهسازی استان موجود است که این امر نقش مهمی در تأمین پایدار آرد و نان و حفظ ثبات بازار دارد.
جعفری افزود: ورود این محموله در راستای سیاستهای کلان دولت و با هدف تقویت ذخایر راهبردی و صیانت از امنیت غذایی کشور انجام شده و نقش مؤثری در پاسخگویی به نیازهای استان و کشور ایفا میکند.
false
true
true
true





































