×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار رخداد شمال ؛ حسینی پور استاندار مازندران در همایش چشم انداز رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران با تاکید بر لزوم توسعه بنادر و تکمیل کریدور شمال – جنوب اظهار داشت: مازندران با وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربع منطقه خوش نشین نقشه ایران است و نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

وی با اظهار اینکه نیمی از برنج کشور در استان تولید می‌شود ، ادامه داد: رتبه اول تولید مرکبات و محصولات کشاورزی مختص مازندران است و وجود ۲۵۰ معدن ، همجواری با چهار کشور حاشیه خزر بهانه خوبی برای داشتن بازارهای صادراتی و گردش چرخ گردشگری در استان ایجاد کرده است.

وی ایجاد ارتباط و گسترش تجارت خارجی با کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه و مرکزی را از جمله برنامه‌های مهم بیان کرد و گفت: کاهش هزینه‌های صادرات از جمله حمل ونقل در بنادر امیرآباد و نوشهر برای توسعه صادرات الزامی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند همکاری دولت و تخصیص اعتبارات لازم برای طراحی و اجرای خط آهن سراسری مازندران هستیم ، گفت: مازندران نیازمند خط ریلی است و امیدواریم با کمک دولت این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی پور با عنوان اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به استان وارد می‌شوند ، افزود: یکی از مسائل اصلی توسعه زیرساخت‌های راه است و وجود بیش از سه هزار و روستا، ظرفیت‌های استان را دوچندان کرده است.

استاندار مازندران فعال کردن اقتصاد روستاها را از اصلی ترین ظرفیت و سیاست دولت بیان کرد و گفت: طرح‌های ویژه ای برای فعال کردن روستاها و مهاجرت معکوس داریم.

وی حذف امضاهای طلایی و رفع موانع فراروی سرمایه گذاران را از دیگر برنامه‌ها برای تحقق رشد اقتصادی در استان برشمرد و گفت: تحقق شفافیت، مبارزه با فساد و تحول ساختاری در استان از دیگر برنامه‌ها است و حمایت از تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی ، هدایت نقدینگی به سمت تولید ، تقویت بازار و فناوری در تولید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: مجموعه گردشگری در استان فاقد استراتژی راهبردی است و در حوزه اکوتوریسم با پیوست محیط زیستی از جمله برنامه‌ها است و در میانکاله که سال‌های سال محیط زیست مانع تردد افراد در آن بودند ولی به گفته رئیس جمهور ، طبیعت گردی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بیشترین میزان ساحل در مازندران وجود دارد به آزادسازی ساحل اشاره کرد و گفت: باید سواحل با مدیریت بخش خصوصی بهسازی شود و این بخش آماده سرمایه گذاری است و نیازمند هدایت ستادی دستگاه‌های دولتی و رفع اختلافات فراروی برای مدیریت ساحل هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false