×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق بررسی‌های انجام شده عزاداری محرم امسال مردم استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه بود و مسئله نگران‌کننده‌ای در آن دیده نشد.

دکتر سیمین بابایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته با آغاز ایام سوگواره محرم تمامی مراکز مذهبی توسط ستاد مقابله به ویروس کرونا استان مورد پایش قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده خوشبختانه همه مردم استان حتی در روستاها و مناطق دور افتاده نیز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به پروتکل‌های بهداشتی پایبند بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: این مسئله نشان دهنده درک بالای مردم مازندران است و اینکه مردم استان از آگاهی ، فرهنگ بهداشتی و اعتماد خوبی نسبت به متولیان خط مقدم مبارزه با کرونا برخودار هستند.

بابایی شکست ویروس کرونا را بدون همکاری و همراهی مردم امکان ناپذیر توصیف کرد و گفت: محرم امسال نمونه بارز هوشیاری مازندرانی ها نسبت به میزان خطر ویروس کرونا است.

وی وضعیت استان را با وجود تعداد بستری شده ها کماکان قرمز عنوان کرد و گفت: نباید کاهش تعداد مبتلایان باعث کمرنگ شدن فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی شود.

مسافران دغدغه دائمی کادر درمانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خوشبختانه مردم استان به آگاهی خوبی نسبت به مبارزه با ویروس کرونا رسیدند و دیگر نگرانی اصلی ما مردن استان نیست.

بابایی تاکید کرد: اکنون بزرگ ترین نگرانی ما سفر تعداد زیادی از گردشگران به مازندران است که می تواند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تسریع انتقال ویروس موثر باشد.

وی با اشاره به مکانیزم فعالیت ویروس کرونا گفت: هنوز برای مشخص شدن اثر مسافرات های روزهای اخیر زود است و تقریبا ۱۰ روز دیگر باید نتیجه این سفرها ارزیابی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: میزان حضور مسافران در تعطیلات گذشته قابل توجه و نگران کننده بود در حالی که مازندران تازه رفته رفته از پیک دوم شیوع کرونا خارج می شود.

طبق آخرین گزارش ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران که مربوط به شنبه هشت شهریور می شود، ۷۲۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰ درصد با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false