×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پنجمین نشست شورای اداری مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای به ویژه شهیدان خلبان خلعتبری و شیرودی گفت: استان مازندران به واسطه دارا بودن نیروی انسانی مستعد، ۲۰۰ هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیئت علمی نتوانست از زیر ساخت دانش بنیان مناسب برخوردار باشد.

سورنا ستاری با بیان اینکه از خام فروشی چیزی عاید کشور نشده و اشتغال ایجاد نمی کند افزود: وابستگی های ما در تولید به کشورهای دیگر سبب می شود تا به شبکه هایی که بر روی وابستگی های اقتصادی و تولید ما کار می کنند، میدان داده شود.

وی با اشاره به وضعیت تولید و فروش نهاده ها و محصولات کشاورزی اظهار داشت: درحالی بزرگترین شرکت های بیوتکنیک را در کشور داریم که هیچ بهره ای از آن ها در جهت بهبود زیرساخت های کشاورزی نمی گیریم.

معاون فناوری رئیس جمهور بیان داشت: مازندران با دارا بودن جوانان مستعد و نیروی انسانی با ظرفیت بالا باید در زمینه فراهم کردن اکوسیستم دانش بنیان بکوشد.

ستاری با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده آن ها است خاطرنشان کرد: در جهان امروز شمارش دودکش ها و بیان به فرض تناژ فولاد دیگر افتخار نیست بلکه ارزش افزوده از محل شرکت های دانش بنیان، فعالیت اقتصادی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای کسب درآمد از پژوهش باید بخش خصوصی پای کار باشد، بیان داشت: محصول زمانی از پژوهش به دست می آید که بخش خصوصی برای آن سرمایه گذاری کرده باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: دانشگاهی که فکر می کند که با پول دولتی می تواند رشد کند، سخت در اشتباه است زیرا دانشگاه باید از محل فروش تکنولوژی پول دربیاورد تا رشد کند واگر می خواهیم ارزش افزوده ای قابل توجه داشته باشیم باید نیروی انسانی محور باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false