×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از تنکابن ؛ مهندس جعفر احمد پور مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران هزینه اجرای طرح گازرسانی به یازده روستای بخش خرم آباد تنکابن را ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح در شرایطی صورت گرفت که بسیاری از اقلام مصرفی برای این پروژه بویژه لوله مورد نیاز با افزایش چند برابری قیمت مواجه شد اما پیمانکار پروژه کار را تعطیل نکرد و با وجود تمامی مشکلات به تعهدات خود به خوبی عمل نمود.

احمدپور افزود : ۹۰ درصد پروژه های گازرسانی نیازمند لوله است و این در حالی است که قیمت لوله از کیلویی یک هزار و ۸۰۰ تومان به کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته که بسیار نگران کننده است اما با این شرایط پیمانکاران کار را متوقف نکرده اند و عملیات گازرسانی با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بابت تحریم ها و شرایط به وجود آمده قیمت پیمان ها ۳ الی ۴ برابر افزایش یافته است ، اظهار داشت : با وجود چنین مشکلاتی همچنان مصمم به روشن کردن شعله های گاز طبیعی در دورترین نقاط استان مازندران هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه برای گازرسانی به مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن برنامه ریزی خاصی صورت گرفته است ، خاطرنشان کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، برای مناطق دوهزار و سه هزاز دو پیمان ۱۰ و ۱۲ روستا را تعریف کرده ایم و امیدواریم عملیات اجرایی آن بعد از عید نوروز آغاز شود.

به گفته وی ، در تنکابن تنها ۴۰ روستا گازدار نیستند که با گازرسانی به آنها تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و می توانیم این منطقه را به عنوان منطقه سبز معرفی نماییم.

وی با تشکر از همکاری بسیار خوب اداره راه در انجام لوله گذاری محور دوهزار و سه هزار ، یادآور شد : اگر این همکاری ها نبود اجرای طرح های گازرسانی به روستاهای بالا دست شهرستان تنکابن با مشکل مواجه می شد.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب گفت : دستاوردهای انقلاب اسلامی در همین مدت ۴۰ ساله بسیار ارزشمند و ستودنی بوده و بسیار فراتر از اقدامات رژیم شاهنشاهی است.

شمس اله شریعت نژاد به اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه گازرسانی اشاره کرد و افزود : پیش از انقلاب تنها ۶ شهر کشور گازدار بودند اما اکنون ۹۵ درصد شهرهای ایران از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت : تا پیش از انقلاب هیچیک از روستاهای کشور گازدار نبودند اما اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاها گازدار شده اند و مردم در رفاه و آسایش زندگی می کنند.
شریعت نژاد به مشکلات احداث کارخانه تولید لوله های بدون درز در شهرستان تنکابن اشاره کرد و بیان داشت : لوله های بدون درز برای گازرسانی مورد استفاده قرار می گیرد و قرار است کارخانه آن در منطقه احداث شود اما به دلیل شرایط ایجاد شده به واسطه تحریم ها نمی توانیم نقل و انتقال پول برای خرید دستگاه های این شرکت از چین را انجام بدهیم.

وی خاطرنشان کرد : امروز کار عمرانی کردن به مراتب سخت تر از گذشته است اما اگر منافع ملی مدنظر باشد می توانی بر مشکلات فائق آییم.

به گزارش خبرنگار رخداد شمال از تنکابن ؛  گازرسانی به روستاهای غرب مازندران بویژه روستاهای تنکابن بر اساس راهبرد دولت تدبیر و امید و بدون توجه به شرایط تحریم با شتاب بیشتری در حال انجام است تا مردم از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

بهره مندی از گاز طبیعی به خصوص در فصل سرما مورد خواست همه مردم و به ویژه نقاط محروم و روستایی است که دولت تدبیر و امید در طول سالهای فعالیت خود توجه ویژه ای نسبت به آن داشته به طوری که بر اساس گفته های معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران قرار است در صورت نبود موانع هر روز ۱۰ روستا در ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شود.

بر این اساس روستاهای غرب مازندران بویژه شهرستان تنکابن نیز یکی پس از دیگری در حال گازدار شدن هستند و با وجود آنکه بر اثر تحریم های ظالمانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی بویژه لوله افزایش یافته است اما پیمانکاران با قدرت و شتاب بیشتر به کار خود ادامه می دهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false