×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکتر محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در نشست خبری با اشاره به اینکه تمامی خدمات بخش اداری و مالی درمانگاه ها و بیمارستان ها باید از فضای درمانی خارج شود ، افزود: به همین منظور تاکنون ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان بوعلی نکا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زمین های مورد نیاز برای توسعه این ۲ بیمارستان خریداری شده است ، ادامه داد: با اتمام این طرح تعداد تخت های هر یک از این ۲ بیمارستان تا ۹۰ تخت افزایش می یابد.

خورشیدی با بیان اینکه طبق آمار، پارسال ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی به ثبت رسیده است ، گفت: از آنجایی که شهرستان های ساری و نکا جمعیت قابل توجهی از بیمه شده‌ها را دارند، طرح خروج این ۲ بیمارستان در قالب مقیاس کوچک در سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران همچنین گفت که طرح ارتقاء بیمارستان های تامین اجتماعی که از ۲ سال پیش در سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است با هزینه حدود ۱۴ میلیارد تومانی به اتمام رسید.

هتلینگ ، برنامه ارتقاء کمی و کیفی خدمات اقامت بیماران بیمارستانی و ارائه امکانات مناسب به همراهان بیمار گامی اساسی در جهت افزایش رضایت مراجعان است.

بیمارستان های ولیعصر قائمشهر ، حکمت ساری ، شفای بابلسر ، بوعلی نکا و رازی چالوس از بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی مازندران هستند که ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان را انجام می دهند.

از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خورشیدی با بیان اینکه متولی طرح نسحه نویسی الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: در حال حاضر این طرح در درمان مستقیم بیمه شده‌ها در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی با ارائه کارت ملی در حال انجام است.

وی افزود: تمامی خدمات از جمله دریافت دارو، آزمایش و دیگر خدمات بستری و درمانی به صورت الکترونیکی در بیمارستان ها و درمانگاهای ملکی تامین اجتماعی استان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در باره آخرین وضعیت بدهکاری به بیمارستان های دولتی و خصوصی طرف قرار داد در استان گفت: از ۳۶۰ میلیارد تومان بدهی به بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های دولتی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان ، ۱۷۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان از پرداختی ها بابت مطالبات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران و ۱۴ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های استان بوده است.

خورشیدی با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان مازندران هستند، اظهار داشت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی ، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی برای جبران کاهش نقدینگی است که تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات و مسایل مالی در سازمان، نگاه تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان در سراسر کشور است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران بدهی به بیمارستان های بخش خصوصی طرف قرارداد در استان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صدد تامین اعتبار برای پرداخت به بیمارستان های خصوصی استان هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false