×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار رخداد شمال، بهزاد برارزاده مدیر امور آب وفاضلاب شهری ساری اظهار کرد: اجرای طرح خط انتقال سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام به منطقه شرق ساری و مسکن مهر شقایق با هدف بهره مندی مشترکین از آب شرب با کیفیت و مطلوب‌تر از سال ۱۳۹۶ در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیر امور آب وفاضلاب شهری ساری گفت: در راستای بهبود کیفیت و تقویت آب شرب مشترکین مناطق شرقی این شهر ۲۳۰۰ متر خط انتقال آب احداث و وارد مدار بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این طرح در ضلع جنوبی بلوار امام رضا(ع) جنب ریل راه آهن از ابتدای پل کابلی تا کوچه شهید نادمیان دو هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال ۴۰۰ میلی متری از جنس چدن داکتیل در نیمه اول شهریور امسال به اتمام و در ایام دهه اول محرم به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این طرح طی ۲۴ ماه انجام شد که با اجرای آن در مجموع حدود ۷هزار مشترک از بلوار امام رضا(ع) تا عبور سمسکنده و خیابان‌ها و کوچه‌های منشعب طول مسیر علاوه بر بهره‌مندی از آب سدشهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام از فشار آب کافی و مناسب برخوردار شدند.

مدیر امور آبفای ساری با بیان اینکه به‌دلیل تراکم جمعیت در منطقه شرق شهر ، مشترکین در پیک مصرف و ایام تابستان با کمبود آب مواجه می‌شدند ، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح فشار آب منطقه از ۳/۰ (سه دهم) اتمسفر به ۵/۱ (یک و نیم) اتمسفر افزایش یافت.

برارزاده اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح در مرحله اول را ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و افزود: برای ادامه اجرای این طرح تا بیمارستان سوانح و سوختگی شهید زارع به طول هزار و ۵۰۰ متر با توجه به افزایش قیمت‌ها و آسفالتی بودن مسیر و موانع موجود به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر امور آبفا شهری ساری ضمن قدردانی از همراهی مشترکین در اجرای این طرح، نیاز آبی مشترکین این شهر را هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه دانست و گفت: به منظور رفع این کمبود تامین آب به میزان هزار لیتر در ثانیه از منابع زیرزمینی چاه‌ها و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز از سد شهید رجایی و تصفیه خانه سلیم بهرام از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت که درحال حاضر ۷۰۰ لیتر در ثانیه تحویلی از سدشهید رجایی افزایش یافت که تقریبا نصف آب شرب مورد نیاز شهر ساری می‌باشد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده تمامی آب شرب مورد نیاز شهروندان ساروی از سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام تامین شود و چاه‌های سطح شهر درحالت آماده به کار قرار خواهند گرفت تا در مواقع ضروری از آنها استفاده شود.

برارزاده در پایان اظهار کرد: امور آب و فاضلاب شهری ساری با تحت پوشش قرار دادن مناطق مرکزی، هولار، محمدآباد و کیاسر در مجموع در حدود ۸۲ هزار مشترک آب دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false