×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲ مرداد - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ عبدالرحیم احمدزاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه بخش رودپی شمالی و شهر فرح آباد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته معلم،یاد و خاطره استاد علم و ادب شهید مرتضی مطهری و همه شهدای عزیز فرهنگی و دانش‌آموز را در محضر نمازگزاران گرامی داشت و گفت: آموزش و پرورش یک صحیفه کامل به نام سند تحول بنیادین دارد که سند فاخری که نقشه راه برای همه کنشگران عرصه تعلیم و تربیت است

احمدزاده گریزی به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ داشت که مبنی بر تاکید معظم له بر اجرای ماموریت های مندرج در سند تحول بنیادین لذا در همین اثنا از همه اجزا و عناصر نطام بزرگ تعلیم و تربیت در مرکز استان دعوت نمودند تا تمام اهتمام و تلاش خود را مصروف اجرایی سازی سند تحول در بستر واحد های آموزشی با همراهی و هم راستایی خانواده ها و معلمین عزیز داشته باشند.

وی ؛ برنامه ها و سیاست های تحولی در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری را برای حضار گرامی برشمرد و به تشریح یکی از مهم‌ترین سیاست هادر حوزه مدارس روستایی پرداختند و آن سیاست برقراری عدالت آموزشی و تربیتی در کلیه مدارس به ویژه مدارس روستایی است که شامل؛

۱: سازماندهی و ساماندهی منابع انسانی به شیوه تلفیق و آمیخته و توزیع این منابع به صورت مساوی بین مدارس خاص و برخوردار با مدارس حاشیه شهرها به ویژه در حوزه مدارس روستایی
۲: عدم پذیرش دانش آموزان روستایی در مدارس شهری به ویژه مدارس حاشیه شهرها و اعمال سیاست انقباضی در ثبت نام دانش آموزان روستایی
۳: مهاجرت معکوس از مدارس شهری و حاشیه به مدارس روستایی که این سیاست زمینه ساز افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس روستایی بوده است.
۴: توزیع امکانات و تجهیزات و توجه جدی به مدارس روستایی طی دو سال گذشته و حمایت کامل در توزیع منابع انسانی و منابع مالی و امکانات
۵: اصلاح ساختار مدیریتی مدارس روستایی و استفاده از مدیران جوان،متعهد ، متخصص و باانگیزه
۶: فعال سازی تشکل های دانش آموزی، شورای درون مدرسه و برقراری ارتباط موثر و کارا با عناصر اجتماعی، نهاد های اجتماعی و مدنی،موسسات آموزشی و مراکز مذهبی و دینی،کنشگران حوزه های فرهنگی،هنری و ورزشی به منظور اجرای سیاست فاخر تربیت چند ساحتی در سطح مدارس منطبق با سند تحول بنیادین(مشارکت جویی و مشارکت پذیری)
۷: اعمال نظارت بالینی موثر در حوزه مدارس روستایی در جهت افزایش کارآیی و بهره وری و نهایتا حمایت و هدایت فرآیند یاددهی یادگیری

احمدزاده به صدمات و لطمات ناشی از فراگیری بیماری کرونا در کشور به ویژه صدمات وارده بر پیکره نظام تعلیم و تربیت داشت و عنوان کرد؛ با این فرایند گسستی عمیق بین تربیت رسمی و غیر رسمی اتفاق افتاد که جبران این خسارت و بازگرداندن مرجعیت و اعتبار تربیت رسمی در مدارس و مراکز آموزشی را با مشکل مواجه کرده است لذا فقط با کار جهادی و برنامه ریزی مدبرانه و از منظر عقلانیت میتوان زمینه ساز تربیت تمام ساحتی دانش آموزان عزیز ایران اسلامی را در فضاهای آموزشی کشور فراهم ساخت فلذا ما معتقدیم که با سر انگشت تدبیر همه کنشگران حوزه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان عزیز و دغدغه مندان به اجرای سند تحول بنیادین، این امر مهم نیز شدنی خواهد بود کمااینکه در دولت سیزدهم پایه گذاری و در حال انجام است.

ایشان در پایان ضمن تشکر از حمایت های معنوی و اجتماعی امام جمعه محترم شهر فرح آباد حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدوی سیرت از مدیریت ،حمایت و پشتیبانی جهادی مهندس بریمانی بخشدار ساعی و پرتلاش بخش رودپی شمالی در حوزه وظایف آموزش و پرورش قدردانی کردند و سپس از خدمات حمایتی شورای اسلامی شهر فرح آباد و شهردار محترم این شهر و از مشارکت فعال و حمایت های اثربخش شورای اسلامی بخش رودپی شمالی و تمامی شورای اسلامی روستاها و دهیاران و پایگاه مقاومت بسیج و امنای مساجد مستقر در این بخش به ویژه از همراهی مردم ولایتمدار و زحمتکش روستاها در کمک به آموزش و پرورش تشکر داشتند و از نمازگزاران درخواست نمودند تا برای سربلندی نظام اسلامی و موفقیت نظام تعلیم و تربیت دعا نمایند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false