×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در حاشیه مراسم (صبح شعر خواهر خورشید) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجمن گوهرشاد در چند ماه گذشته در مازندران ایجاد شد و مرکزیت آن در آستانه قدس است و در استان‌های دیگر نیز هسته مرکزی آن تشکیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: نشاط و امید در مردم بر خلاف باور عموم که باید از طریق اقتصادی می‌شود تزریق کرد باید از طریق برنامه‌های فرهنگی به این مسئله ورود پیدا کرد.

وی هدف از این نشست شعر را ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی و امید اجتماعی دانست و افزود: نشاط اجتماعی جزء شعارهای اساسی و پایه‌ای مازندران است که باید به آن دست پیدا کنیم و نشاط و امید در مردم بر خلاف باور عموم که باید از طریق اقتصادی می‌شود تزریق کرد باید از طریق برنامه‌های فرهنگی به این مسئله ورود پیدا کرد تا نشاط در جامعه شکل بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: اگر در مردم فرهنگ‌سازی شود نگاه مردم به مشکلات اقتصادی تغییر می‌کند و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی این است که آرامش را به چهره مردم بیاورند.

این مسؤول بیان کرد: می‌توان با احساس دل با بارگاه امام رضا(ع) ارتباط برقرار کرد و اگر این ارتباط عاطفی در مردم شکل بگیرد نشاط درونی در مردم نمی‌میرد و در خیلی از مردم نشاط درونی مرده و تعریف آنها از نشاط در جامعه یک تعریف کاذب است و تعریف خاصی هم ندارد.

ولی‌پور بیان کرد: هدف ما ایجاد امید و نشاط اجتماعی است و از ائمه اطهار مدد می‌گیریم در برنامه‌های مختلف با برگزاری نشست‌های اینچنینی از قدرت شاعران و از قدرت نفوذ شعر استفاده می‌کنیم که این هوای تازه را شاید در فضایی که جامعه خسته باشد، روح را به کالبد جامعه بدمیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما افسرده است ، اظهار کرد: مدیرانی که در فضای کاری قرار دارند باید رضایت را به زندگی مردم برگردانند و مهم نیست از چه طریقی باشد و همیشه پول و بحث اقتصادی برای شاد بودن مطرح نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه سنگر فرهنگی را مقدم بر سنگر اقتصادی می‌دانم ، یادآور شد: اگر فرهنگ‌سازی خوبی صورت بگیرد در حوزه اقتصادی و عمرانی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

در پایان مراسم از هشت بانوی شاعره در نشست صبح شعر خواهرخ ورشید تجلیل شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false