×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان بابل اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی به خاطر وضعیت ارزی برای گردشگران خارجی و داخلی ، تهدید تحریم تبدیل به فرصت شد و بهترین فرصت را برای گردشگری در استان را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ با افزایش گردشگری در استان مواجه خواهیم بود و این فرصت خوبی برای معرفی ظرفیتهای تاریخی ، طبیعی وهنر هنرمندان صنایع دستی و پروژه های گردشگری است و در سال جاری ۱۰۰هزار گردشگری خارجی که بیشتر آنها را گردشگران عربی تشکیل می دادند از ظرفیتهای گردشگری این استان استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: مازندران سرشار از نعمت های خدادی است که باید با برنامه تدوین شده از این فرصت های بی نظیر در منطقه به عنوان درآمد ثابت گردشگری در استان استفاده کرد.

فرزانه عنوان کرد: با توجه به سیاست های دولت و سخنان مقام معظم رهبری برای توسعه درآمدهای ثابت غیرنفتی ،صنعت گردشگری می تواند به عنوان درآمد ثابت توسعه در کشور و مخصوصا در استان مازندران با توجه به ظرفیتهای موجود استفاده قرار گیرد تا موتور محرک توسعه استان برای تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله گردشگری در حوزه اب بندانهای استان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۱۷هزار هکتار آب بندان در استان مازندران وجود دارد که می توان از این ظرفیت در توسعه گردشگری در استان استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اولویتهای گردشگری استان مازندران و مخصوصا شهرستان بابل فقط مخصوص دریا وجنگل نیست بلکه باید از تمام ظرفیتها وابنیه های تاریخی وبافت های قدیمی بهره گیری شود.

فرزانه با اشاره به گله مندی مجوز داران هتل در بحث استفاده از تمام ظرفیت های موجود در بخش اسکان مسافران اظهار داشت: در سال ۹۷بیش از ۵۳ میلیون مسافر در استان اقامت کردند این درحالی است که ۵۶هزار تخت اقامت در میراث ثبت شده است وباید اسکان مسافر وخانه های مسافر ثبت و ساماندهی شوند تا مورد نظارت قرار بگیرد

وی همچنین از اجرای زنده موسیقی محلی وسنتی در سال آینده در استان خبر داد و افزود: این کار به منظور بازگشت به موسیقی محلی برای برگشت به فرهنگ وسنت دیرینه صورت می گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در پایان تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی زیادی در استان مازندران وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false