×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سید محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه در نخستین اجلاسیه سراسری خانه های مطبوعات و رسانه های کشور در ساری راهکار جذب حداکثری را بهره گیری از توان خبرنگاران غیر عضو خانه های مطبوعات در سطح استان ها اعلام کرد.

وی افزود: خانه های مطبوعات ضمن این که این خبرنگاران غیر عضو را ترغیب به عضویت در این تشکل صنفی می کنند، باید از دیدگاه ها و نظرات آنها نیز استفاده کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت اصول اساسنامه را برای فعالیت کاری خانه های مطبوعات کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خانه های مطبوعات باید تمام کارهای خود را براساس اصولی که اساسنامه تبین کرد، اجرایی کنند.

دربندی افزود: انتخابات خانه های مطبوعات در ۳۲ استان کشور برگزار شد که انتخابات در ۲۸ استان مورد تایید قرار گرفته است.

وی زمان برگزاری دومین مجمع عمومی خانه های مطبوعات را دهم آبان ماه سال جاری اعلام کرده است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این نشست، تدوین نظام جامع رسانه ای را مطالبه اصلی خبرنگاران دانست.

سید جلال فیاضی گفت: عدم تدوین و اجرای سازمان نظام جامع رسانه ای باعث شده تا تمام پرونده شکواییه از خبرنگاران به دادگاه مطبوعات ارسال شود.

وی افزود: این در حالیست که با تشکیل سازمان نظام رسانه ای بسیاری از این شکواییه که جنبه انضباطی دارد می تواند در صورت تشکیل سازمان نظام رسانه ای بررسی و احکام صادر شود.

فیاضی بیمه خبرنگاران را نیز از دیگر مشکلات این قشر دانست و اظهارداشت: در شرایط فعلی برای استان ها سهمیه برای بیمه خبرنگاران مصوب شد که این سهمیه بندی رعایت نمی شود.

جعفری عضو هیات مدیره خانه مطبوعات البرز از آنچه ساماندهی نشدن صدور مجوز نشریات ابراز گله مندی کرد و گفت: در حال حاضر صدور مجوز نشریات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توجه به تجربه و مدرک رسانه ای صادر می شود.

وی ثابت ماندن نرخ آگهی ها از سال ۹۴ و سازماندهی نشدن آگهی های دستگاه های دولتی نیز انتقاد کرد و خواهان ساماندهی این مشکل شد.ش

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false