×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر ذوالفقار تقوی مدیر کل انتقال خون استان مازندران با بیان اینکه اهدای خون در استان مازندران نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است ، گفت: مراکز درمانی استان نیازمند فرآورده‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹ هستند.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی ، اهدای خون در استان مانند دیگر مناطق کشور کاهش‌یافته است ، گفت: ۴۸ مرکز درمانی استان همچنان نیازمند فرآورده‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹ هستند.

وی از مردم خواست با مراجعه به ۱۱ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار انتقال خون در استان ، به کمک بیماران نیازمند گروه‌های خونی بشتابند.

دکتر ذوالفقار تقوی با تأکید بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان ، افزود: هیچ نگرانی بابت احتمال ابتلا به کرونا در این پایگاه‌ها نداریم.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران ادامه داد : مردم استان از فروردین تاکنون ۷۶ هزار واحد خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد مراجعه اهداکنندگان خون کاهش‌یافته است.

وی اعلام کرد که بیماران بهبودیافته از کووید ۱۹ در استان نیز در این مدت با مراجعه به مرکز انتقال خون بابل ۵۸۶ واحد پلاسمای خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود : افراد بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون بابل مراجعه کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false