×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در حاشیه کارگاه مقاله نویسی دانشنامه استانی دفاع مقدس در مازندران به اهمیت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان پرداخت و اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس نیازمند تلاش و همکاری مجموعه نویسندگان استان است تا بتوانیم به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه کار نگارش دانشنامه از ظرافت خاصی برخوردار است، افزود: در تدوین دانشنامه که با هدف انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده صورت می‌گیرد، باید بتوانیم مازندران را بسیار خوب معرفی کنیم.

ملکی با اشاره به برگزاری هشتمین کارگاه مقاله نویسی دانشنامه استان‌ها در مازندران، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا از جامعه فرهیختگان استان جهت تدوین دانشنامه بهره بگیریم و به سراغ جامعه دانشگاهیان رفتیم و نماینده ولی فقیه در استان در نمازجمعه استان نیز به این مهم پرداخت.

علی میر هاشمی معاون علمی دانشنامه دفاع مقدس استانها نیز گفت: دانشنامه عنوان کتاب مرجع است که با قرار گرفتن مجموعه ای از فعالیت‌ها، مناسبت‌ها، یادواره‌ها و غیره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کار دانشنامه از سه سال پیش در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح و پیگیری شده است به اهمیت این کار پرداخت و گفت: برگزاری کارگاه‌های توجیهی، مداخل، تشکیل پرونده‌های علمی و تعریف مقالات از جمله اقداماتی بوده که تاکنون در سطح استان‌ها انجام شده است.

مهدی خلیلی مدیر دبیرخانه علمی دانشنامه دفاع مقدس مازندران نیز از استخراج هزار مدخل در سه محور شهدا و اشخاص، فرهنگی، هنری و اجتماعی و جغرافیا و نظامی خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۶۵ مدخل توسط پژوهشگران استان تهیه شده است.

در پایان در احکام جداگانه اعضای علمی و اجرایی دانشنامه دفاع مقدس مازندران مفید اسماعیلی سراجی به عنوان دبیر کمیته علمی و برنامه‌ریزی دانشنامه دفاع مقدس مازندران، سید حسین ولی‌پور مدیر علمی دانشنامه دفاع مقدس مازندران، مهدی خلیلی مدیر دبیرخانه علمی دانشنامه دفاع مقدس مازندران و حدیثه صالحی به عنوان مسئول سایت و اطلاع‌رسانی دانشنامه دفاع مقدس مازندران منصوب شدند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false