×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مسوولیت‌پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از داشته‌های دفاع مقدس مهم توصیف کرد و گفت: مدیران کل و فرمانداران همکاری‌شان را در چاپ کتاب‌های تاریخ مقاومت استان بیشتر کنند.

سردار عبدالله ملکی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار از زمان تشکیل تاکنون ۲۰۰ کتاب را به رشته تحریر رسانده است ، افزود : هنوز کتاب های مختلفی با موضوع نقش مازندران در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در دست تهیه داریم که نیاز به همکاری برای جمع آوری اطلاعات و صد البته بودجه‌ برای به چاپ رساندن این کتاب‌ها است.

وی تاریخ مقاومت هلال احمر ،آموزش و پرورش ، جهاد سازندگی و اداره کل انتقال خون مازندران در دوران جنگ را از کتاب های در دست تهیه این اداره کل برشمرد و اظهار داشت:جمع آوری نهضت خاطرات رزمندگان در سطح ادارات استان نیز آغاز شده است .

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در آینده بنا داریم تا ۱۲۳ کتاب با هماهنگی و همکاری استان گلستان به رشته تحریر در آوریم ، افزود : موضوعات این کتابها در خصوص نهادها ، سازمان‌ها ، مردم و موضوع دفاع مقدس است.

ملکی از تهیه و چاپ پنج کتاب از مبارزان جنگل در پیروزی انقلاب و سه کتاب از خاطرات رزمندگان مازنی در جنگ جنوب خبر داد و بیان داشت: داشته های فرهنگی و تاریخی مازندران هویت تک تک مازنی ها است که باید در قالب کتاب در تاریخ ماندگار شود.

وی با اعلام اینکه استاندار مازندران حکم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان را به فرمانداری‌ها ارسال کرد، گفت : همه باید تلاش کنیم تا این کار احیاء شود ، در این موضوع حوزه بسیج هم می‌تواند به ما کمک کند چرا که ظرفیت‌های زیادی در این حوزه نهفته است .

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از جمع آوری ۳۰ هزار ساعت خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان در سطح این استان خبر داد و ادامه داد : ۲۵ هزار ساعت خاطره مربوط به خانواده شهدا و مابقی مربوط به رزمندگان است که بسیار کم است.

سردار ملکی به اهمیت همکاری برای ساخت پارک موزه استان مازندران در ساری اشاره کرد و گفت: ساخت مرکز فرهنگی و هنری پارک موزه دفاع مقدس در آستانه سال سیزدهم قرار گرفته است ولی هنوز به اتمام نرسیده و نیاز به کمک مالی دارد.

وی با اظهار این که مطالبات مردم به ویژه خانواده های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی تر شده است،توضیح داد: از آن جایی که همه دستگاه های اجرایی با مشکلات بودجه ای مواجه هستند ، برای تداوم عملیات این طرح به کمک خیرین نیازمند هستیم.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد.یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های” تانک فارم “است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.

بر مبنای طرح راهبردی ، این باغ‌موزه متشکل از هشت عرصه و بر گرفته از هشت سال دفاع مقدس است و مراحل عملیات والفجر ۸ و فتح فاو را روایت می‌کند. بر مبنای برنامه تعریف شده، فاز نخست پروژه ، عرصه ۸ تا ۸ آن را دربر می‌گیرد و با رویکردی نمادین، کناره اروند رود (سایت عملیات)، عبور از اروندرود (ویژگی‌ اصلی عملیات)، ورود به شهر فاو (به عنوان یک بندر استراتژیک) و پاکسازی آن را در طراحی محوطه و منظر به تصویر می‌کشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false