×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست مشترک با دبیر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ظرفیت‌های بالقوه و فراوانی در سیستم‌های مختلف بهداشتی، درمانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی و اجتماعی همچنین اقتصادی، به عنوان تهدیدی برای جوامع محسوب شده و موجب بروز مشکلات عدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه می‌شود و بر همین اساس مقابله و مبارزه با سوداگران و اعتیاد، اقدامی راهبردی و موجب تقویت بنیان‌های اساسی جوامع است و بیمه سلامت در بحث حمایت‌های درمانی در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: فرد معتاد را باید به عنوان یک بیمار در نظر بگیریم و با همکاری و آگاه سازی مردم این بیماری را در جامعه به حداقل برسانیم.

وی استفاده از راهبردهای مختلف در مبارزه با مواد مخدر مانند شناخت پتانسیل و ظرفیت‌های متعدد نظیر استفاده از ظرفیت بزرگ پزشک خانواده و پرونده سلامت جهت رصد بیماران معتاد همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در مقابله با اعتیاد را از جمله اقدامات بسیار مهم و اساسی برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از تلاش دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: از همه افراد و گروه‌ها و تأثیر گذاران جامعه انتظار داریم تا برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد نقش آفرینی کنند.

وی همچنین از عموم مردم درخواست کرد تا با افزایش سطح آگاهی و حساسیت خود نسبت به خطرات مواد مخدر، در مقابل این پدیده شوم بایستند و آن را کنترل و از عوارض آن پیشگیری کنند.

احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز ضمن تقدیر از مجموعه حمایت‌ها و خدمات بیمه سلامت به بیماران معتاد گفت: با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و پرونده سلامت می‌توان به بهبود وضعیت سلامت و درمان معتادان کمک شایانی نمود که این امر در کنترل و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نقشی وهم و اساسی دارد.

وی تاکید کرد: در استان بیش از ۶۰ هزار نفر از معتادان تحت درمان داروهای آگونیست هستند و سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش در راستای کاهش مصرف مواد پر خطر و حرکت به سوی مواد مخدر کم خطر و سنتی و در نهایت ترک اعتیاد است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false