×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون استان مازندران درباره وضعیت اهدای خون باتوجه به ادامه روزهای قرمز کرونایی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۱۴ آذر ماه امسال تعداد ۱۰۷هزار و ۹۶۴ مازندرانی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۶ هزار و ۹۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اهدای خون ۲ هزار و ۸۹۶ نفر از بانوان از ابتدای امسال تاکنون در استان مازندران ، افزود: این اطمینان را به اهداکنندگان می‌دهیم که در شرایط فعلی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم مراکز انتقال خون از امن‌ترین مراکز هستند و افراد سالم به این مراکز مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه در تمامی مراکز اهدای خون پروتکل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود و در این زمینه اهداکنندگان نگران نباشند ، خاطرنشان کرد : تب‌سنجی در بدو ورود مراجعه‌کنندگان ، توزیع موادضدعفونی بین اهداکنندگان ، فاصله‌گذاری فیزیکی بین تخت‌های اهدای خون و رعایت تمامی موارد و مسائل بهداشتی جز اقدامات در مراحل اهدای خون این است به‌طوری‌که می‌توان گفت ویروس کرونا از طریق اهدای خون قابل انتقال نیست.

این مسؤول با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن ، نیازی همیشگی و مستمر است ، تصریح کرد: ۱۶هزار بیمار خاص استان طی این ایام چشم انتظار حضور اهداکنندگان در پایگاه‌ها هستند که امیدواریم شاهد تداوم حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون استان باشیم.

تقوی یادآور شد: درخواست ما از تمامی افرادی که شرایط اهدای خون را دارند این است که به‌صورت مستمر به مراکز انتقال خون در ۱۱ شهر ساری ، آمل ، بابل ، تنکابن ، چالوس ، نور ، رامسر ، قائم‌شهر ، بهشهر ، گلوگاه و جویبار برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: همچنین از ابتدای اردیبهشت تا ۱۴ آذر ماه امسال ۷۰۷ نفر از بهبودیافتگان کووید١٩ به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۶٢۴ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false