×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در واکنش به نگرانی مردم از خسارت اموال خود ناشی از قطعی برق جند روز گذشته گفت: شبکه توزیع برق مازندران بیمه بوده و خسارت ناشی از قطعی برق را پرداخت خواهد کرد.

چند روز گذشته ( یکشنبه ) برخی از نقاط شهری مازندران از جمله ساری ، آمل ، بابل و برخی نقاط دیگر با خاموشی ناگهانی برق روبرو شدند که علت و زمان آن اطلاع رسانی نشد و نگرانی شهروندان را در پی داشت.

شرکت توزیع برق در واکنش به این اتفاق ، قطعی ناگهانی برق را ناشی از مدیریت سراسری شبکه توزیع برق عنوان و اعلام کرد که این قطعی سراسری بود و علت ان نیز محدودیت سوخت گاز برای نیروگاه های تولید برق است.

طبق تماسها و گزارش هایی که به خبرگزاری جمهوری ایرنا رسید ، قطعی ناگهانی برق نه تها در زندگی مازندرانی ها اختلال ایجاد کردف اما بیشتر منجر به نگرانی انها از خسارت به لوازم برقی شد.

رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به خسارت ناشی از قطعی برق باشند گفت: شبکه توزیع برق مازندران همانند دیگر نقاط کشور بیمه بوده و هرگونه خسارت ناشی از قطعی سازمانی شبکه توزیع را بررسی و در صورت تایید پرداخت می کند.

وی بار دیگر تاکید کرد: خسارتی که شامل چتر بیمه ای شبکه توزیع برق می شود باید ناشی از خواموشی باشد که توسط این شرکت و یا توانیر انجام شده و در غیر این صورت شبکه توزیع برق از جبران خسارت مبرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: هر مشترکی که از قطعی ناگهانی برقی خسارت دید می تواند به ادارات توزیع برق مراجعه کند تا برای بررسی خسارت پرورنده تشکیل شود.

به گفته او کارشناسان بیمه و کارشناسان شبکه توزیع برق مازندران در کمترین زمان موضوع را پیگیری و خسارت وارده را بررسی خواهند کرد.

غفاری ضمن تایید اینکه خسارت ناشی از نوسان ، قطعی و اتصالی برق امکان پذیر است ، اظهار داشت: بیشترین خسارت مربوط به زمانی است که قطعی و اتصالی برق ناشی از حوادث مترقبه باشد و عامل انسانی مانند تصادف با شبکه توزیع و اتصالی کابل های توزیع برق در آن دخیل باشد.

وی ادامه داد: قطعی کوتاه مدت برق نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل آسیب به لوازم برقی به خصوص لوازمی خانگی که به صورت دائمی به برق متصل هستند، شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: آسیب و خسارت به لوازم برقی ناشی از قطعی طولانی مدت و کنترل شده بسیار محدود و نادر است و تقریبا این مسئله صفر خواهد بود.

به گفته غفاری ، بیشترین خسارت به لوازم برقی در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که تجهیزات برقی از دستگاه های محافظ شبکه استفاده نکنند.

وی با ضروری دانستن وجود محافظ برق برای تمامی وسایل برقی گفت: به دلیل اینکه شبکه های توزیع برق پویا بودن و همواره با تحول روبرو هستند ، باید با استفاده از دستگاه@های محافظ شرایط پایداری برای لوازم برقی ایجاد کرد.

با سرد شدن هوا، مصرف گاز در ایران افزایش یافته و این باعث شده تا نیروگاه‌هایی که با سوخت گاز کار می‌کنند، با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شوند.

بنابر تازه ترین گزارش ها مصرف گاز روزهای اخیر در کشور به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که بی‌سابقه است.

مازندران دارای ۲ شرکت ‘ توزیع برق مازندران ‘ به مرکزیت ساری و ‘ غرب استان ‘ به مرکزیت نوشهر است که در مجموع به یک میلیون و ۸۳۰ هزار مشترک برق رسانی می کنند و از این میزان بیش از ۸۰ درصد مشترکین خانگی هستند.

در حال حاضر مصرف برق مازندران حدود یکهزار و ۲۰۰ مگاوات است که در تابستان این عدد به حدود چهار هزار مگاوات افزایش می یابد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false