×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از شهرستان ساری، مجید عبداللهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان مازندران ، در جمع خبرنگاران استان مازندران در ارتباط با دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی مازندران در چهل سال پس از انقلاب اظهار کرد: بسیاری از روستاهای ما قبل از سال ۵۷ آب لوله کشی نداشت، اعتبار آب و فاضلاب روستایی در کشور قبل از انقلاب صفر بوده است، در ابتدای سال ۹۲، ۴ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال بوده است و در حال حاضر به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی پیش از انقلاب را صفر اعلام کرد، گفت: در حال حاضر ۴۲۵ هزار و ۵۰۶ مشترک داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران درباره پروژه‌های این سازمان در ایام دهه فجر، افزود: ۱۸ پروژه مجتمع و تک روستایی در سطح استان افتتاح شده است.

این مسؤول اعتبار اجرای این طرح را حدود ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: برای بهره‌مندی از این پروژه‌ها حدود ۳۷ کیلومتر خط انتقال، ۶۵ کیلومتر شبکه‌گذاری، ۱۳ واحد ایستگاه پمپاژ و پنج حلقه چاه حفر کردیم که ۲۵ روستا با جمعیت حدود ۸ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

عبداللهی با اعلام اینکه ۵۹۱ روستا با ۱۴۸ هزار و ۱۵ خانوار و جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در طول این مدت بهره‌مند شدند، گفت: بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ۴۶ مجتمع برای ۴۰۹ روستا پیش‌بینی شده است که تاکنون ۲۰ مجتمع به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران میزان مطالبات این مجموعه از مردم را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که هزار و ۶۰۳ روستا زیرپوشش ما هستند، برای سال جاری ۸۳ روستا را برنامه داریم که تحویل بگیرم.

عبداللهی میزان فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی استان را ۵ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: هر ساله اصلاحات انجام شده و تعدادی هم فرسوده می‌شود، هزینه اصلاح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به مرور در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۲، ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال داشتیم که در حال حاضر به بیش از ۲۳ هزار کیلومتر رسیده است و طی این مدت میزان فرسودگی شبکه‌ ما افزایش نداشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اضافه کرد: در سال۹۲ به تعداد ۲۵۲ پروژه نیمه تمام داشتیم و با وجود بهره‌برداری ۱۷۰ پروژه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در استان مازندران در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیاز به تامین اعتبار دارد.

این مسؤول در ارتباط با توسعه فاضلاب روستایی گفت: اجرای پروژه در دو روستا در برنامه کاری است و هزینه اجرای این طرح بسیار سنگین است و بنده معتقد هستم که مناطق نزدیک دریا باید انجام شود.

عبداللهی گفت: اجرای طرح تصفیه فاضلاب در پنج روستا از محل بانک توسعه اسلامی در دستور کار بوده و برنامه با شبکه بهداشت و امور روستایی که اگر به تصویب برسد مردم در روستاها در خانه‌های جدید از سپتینگ استفاده کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false