×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر سید رضا کاظمی نیا مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه ، گفت : ۶۰ درصد جمعیت استان که رقمی نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود زیر پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی قرار دارند.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران ، با بیان اینکه در زمینه پاراکلینیک رشد ۳۴ درصدی و در عملکرد غیر مستقیم موسسات طرف قرارداد با رشد ۱۴ درصدی مواجه بودیم ، گفت: پروژه مهم ما در مازندران رساندن سه بیمارستان کوچک‌ مقیاس بابلسر ، ساری و نکا به سقف استاندارد ۶۴ تخت است.

وی افزود: همچنین پنج بیمارستان که ۴۳۶ تخت را به خود اختصاص داده‌اند زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که مهم‌ترین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی استان بیمارستان ولیعصر قائمشهر است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۴ درمانگاه شامل پلی‌کلینیک و درمانگاه تخصصی داریم که ۱۲ درمانگاه از این تعداد در طرح پزشک خانواده قرار دارند، یادآور شد: سالانه بیش از ۳۱ هزار بستری و حدود سه میلیون درمان سرپایی در این مراکز درمانی خدمات می‌گیرند.

 

کاظمی‌نیا با اشاره به رشد ۱۰ درصدی بودجه درمان تامین اجتماعی استان نسبت به سال گذشته ، گفت: در حوزه عملکرد مستقیم چند مؤلفه داریم که درصد اشغال تخت یکی از آن‌ها است ، این مورد در یک سال اخیر با ۱۷.۵ درصد رشد در بستری و ۲۳ درصد رشد جراحی همراه بوده‌ است.

کاظمی‌نیا ادامه داد: مراجعات سرپایی ۳۵.۲ درصد رشد داشت و از دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶ مورد به بیش از سه میلیون مورد رسید.

این مسئول افزود: مجموع سطح توسعه سه بیمارستان مقیاس کوچک ۷ هزار مترمربع و مجموع فضای بازسازی ۵ هزار و ۹۰۰ مترمربع است که با بیش از یک‌هزار میلیارد ریال انجام شده‌است ، در تلاش هستیم تا در آستانه سال ۱۴۰۲ فاز ساختمانی پروژه‌های سازمان تکمیل شود.

کاظمی‌نیا با اشاره به نبود مرکز درمانی با مالکیت تامین اجتماعی در فریدونکنار گفت: با هدف توسعه در برخی شهرهای فاقد مراکز درمانی اقدام به خرید زمین کردیم ازجمله در فریدونکنار، ۲ هزارمترمربع زمین با ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری و نقشه فاز ۲ نیز ترسیم شده است.

وی به زمین پروژه بیمارستان چالوس و افزایش بخش اورژانس و جراحی این شهرستان که دارای اهمیت ویژه‌ای است اشاره کرد و یادآور شد: تعیین‌تکلیف زمین این بیمارستان در جهت استانداردسازی و افزایش فضای فیزیکی بود که در سال جاری انجام شد.

این مسئول در حوزه منابع انسانی و تحولات وابسته به آن به انجام برگزاری چهار مرحله آزمون در سال جاری اشاره کرد و گفت: با این اقدام ۱۴۵ نیروی تخصصی و غیرتخصصی جذب شدند همچنین دو پارامتر مهم تقویت ساختار آموزش استان و کادرسازی حوزه منابع انسانی نیز مورد توجه قرار گرفت.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: در ارزیابی بیماران سرپایی کشور از تیرماه تا مهرماه سال ۱۴۰۱ حائز رتبه نخست بودیم. همچنین در ارزیابی نظرسنجی بیماران بستری نیز از تیرماه تا آذر ماه امسال رتبه دوم را کسب کردیم.

وی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی با اشاره به اهمیت موضوع در روند درمان، گفت: در بخش خرید تجهیزات پزشکی حدود ۲۴۳ میلیارد ریال تجهیزات خریداری شد که از مهم‌ترین آن باید به تهیه دستگاه لاپارسکوپ فول‌اچ‌دی بیمارستان نکا با ۲۶ میلیارد ریال بودجه اشاره کرد.

مدیردرمان تامین اجتماعی مازندران پیگیری احداث ساختمان مدیریت درمان استان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های سازمان، خرید و راه‌اندازی دو دستگاه تصویربرداری ۲۵۶ اسلایس است که قابلیت اسکن قلبی دارد. در حال حاضر تنها یک نمونه از این دستگاه در استان داریم که به بخش خصوصی تعلق دارد.

وی ادامه داد: برای بیمارستان فوق ‌تخصصی ولیعصر قائم‌شهر نیز پیگیر خرید دومین دستگاه آنژیوگرافی هستیم.

کاظمی‌نیا دراین‌باره افزود: از سراسر کشور مراجعه‌کننده برای درمان آنژیوپلاستی داریم ، هزینه انجام آنژیوپلاستی مغزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که این خدمت در بیمارستان ولیعصر به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۳۸۱ مورد آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی مغزی داشتیم که ۵۸ مورد مراجعه‌کنندگان غیربومی بودند ، همچنین از ۵۸۵ مورد عمل قلب باز ۱۷ مورد آن مراجعان غیربومی بودند.

مدیردرمان تامین اجتماعی مازندران درباره دیگر برنامه‌های سازمان در سال جاری ، گفت: پیگیر راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در سه بیمارستان ساری ، نکا و بابلسر و خرید زمین برای درمانگاه محمودآباد هستیم.

این مسئول درخصوص مطالبات و معوقه‌های پرداخت سازمان ، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی همواره عقب‌ماندگی مطالبات داشته‌ است که بخشی از آن در آبان ۱۴۰۰ تا پایان فروردین سال جاری در قالب اوراق گام با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و در اردیبهشت و خرداد ماه امسال نیز به‌صورت نقدی پرداخت شد.

کاظمی‌نیا افزود: در بخش معوقات پزشک خانواده پرداخت بهمن انجام شد و در این حوزه تقریبا به‌روز هستیم.

وی گفت: بخش درمان تأمین اجتماعی دارای چند زیرمجموعه از جمله درمان مستقیم ، معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی ، کمیسیون پزشکی و غیره است و در استان مازندران پنج بیمارستان بزرگ تحت پوشش وجود دارد که مهمترین آن بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ولیعصر قائمشهر است.

وی ادامه داد: همچنین چهار بیمارستان جنرال در شهرهای ساری ، نکا ، چالوس و بابلسر با ۴۳۶ تخت بستری و ویژه در استان فعال است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران افزود: همچنین ۱۴ درمانگاه شامل سه پلی کلینیک ، شش درمانگاه تخصصی و پنج درمانگاه عمومی در استان خدمات رسانی می‌کنند و ۱۲ درمانگاه نیز در حوزه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false