×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، آذرماه سال ۹۱ در ماه‌های پایانی دولت دهم به دستور رئیس‌جمهور وقت با ارتقا بخش کیاکلا و انتزاع از قائم‌شهر به یمن وجود شهدایی چون امیر خلبان شهید احمد کشوری، سردار بسیجی شهید صمصام طور و ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس این شهرستان تأسیس شد شهرستانی که قدمت منطقه شهری آن به ۶ دهه می‌رسد اما متأسفانه ازنظر زیرساختی متناسب با این سابقه پیشرفت نداشته و کمبودهای بسیاری را در این شهرستان شاهد بودیم.

راه‌های ارتباطی و کشاورزی دو نکته کلیدی و دارای اهمیت شهرستان است که طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای پیشرفت شهرستان در این دو حوزه صورت گرفت.

شهرستان سیمرغ دارای ۹۱٫۷ کیلومتر راه است که ۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳ کیلومتر راه اصلی عریض و ۴۹ کیلومتر راه آسفالته دارد که برخی از این راه‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

با پیگیری‌های انجام‌شده مسؤولان شهرستانی کلنگ محور سیمرغ به جویبار که یکی از محورهای پرتردد شهرستان و گذرگاه اصلی به مرکز استان است در دهه فجر سال ۹۴ با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و به طول ۴٫۶ کیلومتر بر زمین خورد همچنین کلنگ محور سیمرغ به بهنمیر به طول پنج کیلومتر و بااعتبار سه میلیارد تومان در هفته دولت سال ۹۵ با حضور کلنگ آن بر زمین خورد.

در حال حاضر محور سیمرغ به جویبار و فاز اول محور کیاکلا به بهنمیر به طول ۵ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و فاز دوم محور سیمرغ به بهنمیر به طول ۳ کیلومتر و ۳۰۰ متر با همراه یک دوربرگردان که در هفته دولت سال جاری کلنگ آن به زمین‌خورده، ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تعریض و چهار بانده کردن محور سیمرغ به بهنمیر و سیمرغ به جویبار تسهیل‌کننده رفت‌وآمد از غرب مازندران به سمت مرکز استان است که این روزها به دلیل کمبود اعتبارات شاهد پیشرفت کند این دو محور هستیم.

مهدی رازجویان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با همراهی مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ، احمدآفرین محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران، علی‌اکبر ییلاقی معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران، پژمان اژدری‌عبدالملکی مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک استانداری مازندران و مسؤولان شهرستانی در راستای برنامه‌های ۱۰۰ روزه از محورهای ارتباطی در حال تعریض شهرستان بازدید به عمل آوردند.

به گفته فرماندار سیمرغ تعریض‌های لازم در حوزه محور جویبار صورت گرفته و نیوجرسی‌های جداسازی مسیر جاگذاری شده است که در بازدید امروز سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران بازدید از این محور انجام‌شده همچنین اجرای مرحله زیرسازی و بتن‌ریزی پل موجود در این محور هم تا هفته آینده به اتمام می‌رسد که رازجویان خواستار بازدید در پایان اتمام عملیات زیرسازی و بتن‌ریزی پل شد.

بازدید دیگر سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران مربوط به فاز اول و دوم محور سیمرغ به بهنمیر بود که فرماندار سیمرغ در بازدید از این پروژه‌ها خواستار تسریع درروند اجرایی، بتن‌ریزی، آسفالت، ایمن‌سازی محور، خط‌کشی‌های طولی، نصب تابلوهای اخباری و بهره‌برداری از فاز اول این محور در ایام‌الله دهه فجر شد.

تعریض و آسفالت پنج کیلومتر از محور سیمرغ به بهنمیر با هزینه بالغ‌بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد که ۵۰۰ متر از این مسیر توسط نیوجرسی‌های با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان در حال جداسازی است.

مهدی رازجویان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران هم در این بازدید ضمن بررسی مشکلات اعلام‌شده از طرف پیمانکار این محور به بررسی این مشکلات و ارائه راه‌حل پرداخت همچنین خواستار احداث شانه خاکی طی ماه جاری برای این محور شد تا فاز اول آن در برنامه ۱۰۰ روزه به بهره‌برداری برسد.

از دیگر موضوعات مطرح‌شده در حضور رازجویان ضرورت تعریض محور سیمرغ به بابل و پل ارتباطی نجارکلا بود که به گفته فرماندار سیمرغ ضرورت تعیین ردیف اعتباری جدید برای ادامه پروژه است که اقدامات اولیه در این زمینه انجام‌شده است.

با پیگیری و انجام اقدامات مطرح‌شده در بازدید قفل محورهای ارتباطی شهرستان سیمرغ در برنامه ۱۰۰ روزه شکسته شود تا شاهد برداشته شدن گامی مؤثر در توسعه این شهرستان باشیم. /فارس

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false