×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ محرم ماه خون و قیام فرا رسیده است و درس عاشورا در پیکره جامعه ساری و جاری می باشد.

پیام محرم وعاشورا : آزادی و آزادگی ، ایثار و فداکاری ، مقابله با ظلم و ظلم ستیزی ، مبارزه با ستم و ستمگران ، امر به معروف و نهی از منکر ، وفاداری و اخلاص و … از اهداف بلند قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر به حاکمان بود که ظلم نکنند و ستم روا ندارند ، بی عدالتی نکنند و بر مردم سخت نگیرند و به وضع فقرا و نیازمندان رسیدگی کنند.

برای ماندگاری قیام حسینی ملت ما باید مشق عاشورا را تکرار کند و شور و شعور و معرفت قیام کربلا را توامان تمرین نماید.

جامعه ای که حسین(ع) و عباس و زینب را بعنوان الگو انتخاب کرده است ، مردانش حسینی و زنانش زینبی فکر میکنند و نسبت به هم نوع خود گذشت و ایثار و مهربانی دارند ، در چنین جامعه ای فقیر و غنی و سرمایدار و گدا نداریم و همه به هم کمک می کنند ‌و بی شک ، انسان به درجات متعالی می رسد.

در جامعه ی حسینی ظلم و ستم معنی ندارد زیرا ظالمین در کمپ یزید و مظلومین در صف حسین و حسینیان در طول تاریخ علیه یزیدیان در قیام هستند.

امام حسین(ع) در کربلا با بیگانگان و کفار نجنگید بلکه با یاران پدرش امام علی(ع) و جدش پیامبر(ص) همان کسانی که در اثر سجده پینه بر پیشانی داشتند جنگید.

روز عاشورا امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدن تا به قرب الهی برسند و یزید و یزیدیان کشتند و سر حسین را از قفا بریدن و زن و کودک را به اسیری بردند تا به قرب الهی برسند خدایا ملت ما را در زمره حسینیان قرار بده و آنها را از شر یزیدیان زمان برهان. شور حسین است چه ها میکند/ یاد حسین درد دوا میکند

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false