×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ‘حسن روحانی’، رئیس‌جمهور، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد، پرسش مهر سال ۹۷-۹۸ را مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟

هر ساله رئیس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌اموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

علی اصغر قیصری رییس سازمان دانش آموزی مازندران، در آیین اختتامیه طرح فرهنگی و هنری دانش آموزان شهرستان آمل و اختتامیه طرح پرسش مهر۱۹ در آمل گفت: مشارکت دانش آموزان در پاسخ به پرسش های رییس جمهوری که هرسال درآغاز سال تحصیلی دارند، بیشتر از سال قبل است.

قیصری افزود: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در ۱۸ سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.

رییس سازمان دانش آموزی مازندران تصریح کرد: پرسش مهر سال ۹۷ زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.

قیصری اضافه کرد: این پرسش که همواره از سوی روسای جمهوری ایران در ابتدائی سال تحصیلی مطرح می شود در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان موثر است که شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی آن به مدارس ارسال شده است.

وی به جذب حدود ۳۵ هزار دانش آموز امسال در برنامه های فرهنگی وهنری کانون های دانش آموزی شهرهای استان اشاره کرد وگفت: درحال حاضر فضای بسیاری از کانون های فرهنگی که در شهرستان های مازندران وجود دارند بدون استفاده هستند در حالیکه این فضاها ظرفیت خوبی برای اجرای و انجام برنامه ها و فعالیت های دانش آموزی می تواند باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false