×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر یونس آزرده رئیس کانون وکلاء ومشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مازندران و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کانون وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مازندران بخش پویای جامعه حقوقی است افزود: رابطه کانون وکلای دادگستری مازندران با رسانه مبتنی بر جناح سیاسی نیست زیرا نهاد وکالت یک نهاد مدنی است.

دکتر آزرده توجه به مشکلات عمومی و مدنی را رویکرد چند سال اخیر این نهاد عنوان کرد و افزود: یکی از مسائل مهم، دادرسی منصفانه و عادلانه است که اگر این امر در کشور تضمین شود، به نظام قضائی و رشد و تعالی کشور کمک شده است.

رئیس کانون وکلاء ومشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مازندران تصریح کرد: هیچ نظام سیاسی نمی تواند پابرجا و استوار باشد مگر اینکه یک نظام قضایی و نهاد وکالت مقتدر داشته باشد.

دکتر آزرده بیان کرد: لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۳۳ تصویب شد و سیاست این است که این لایحه با اصلاحات مواجه شود تا این میراث فرهنگی وتاریخی حفظ شود.

رئیس کانون وکلاء ومشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مازندران اظهار کرد: این نهاد جنبه مدنی خود را حفظ می‌کند و در مشکلات اقتصادی از بودجه عمومی برخوردار نشده است اما خدمات حقوقی مجانی قانونگذار را اجرا کرده است.

آزرده با اشاره به اینکه اقتدار یک کانون وکلا چهره بیرونی و درونی دارد، ادامه داد: در چهره درونی می‌تواند به اعضا خود خدمات و نظارت کند و در چهره بیرونی خدمات به کشور مدنظر است و کانون وکلای استان مازندران از حیث چهره درونی جز منظم‌ترین و تمیزترین کانون‌های کشور است و در چهره بیرونی نیز توانسته تعامل مطلوبی با قوه قضائیه برقرار کند.

رئیس کانون وکلای قوه قضائیه مازندران اظهار کرد: وظیفه کانون وکلای استان ارتقا دانش حقوقی وکلا است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false