×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر محمد خورشیدی رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مازندران با بیان این مطلب که حرمت جامعه پزشکی باید حفظ شود و رسانه‌ها و صداوسیما می‌توانند به این مهم کمک کنند گفت : پزشکان اقشاری فرهیخته و خدمتگزار مردم هستند ، بنابراین پزشکان نباید سوژه رسانه‌ها و صداوسیما باشند؛ و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به اعتماد میان جامعه پزشکی و مردم لطمه می‌زند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مازندران با اشاره به وظایف و رسالت‌های خطیر پزشکان در برابر جامعه؛ تشکیلات نظام پزشکی را از قدیمی‌ترین صنوف کشور عنوان نمود و گفت: تمامی موارد مرتبط با صنف پزشکان ازجمله صدور پروانه طبابت؛ رسیدگی به شکایات احتمالی از پزشکان؛ امور رفاهی؛ آموزش پزشکان از سوی نظام پزشکی استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

خورشیدی بابیان این مطلب که نظام پزشکی استان مازندران؛ بیش از ۸۰۰۰ پزشک دارای مجوز را تحت پوشش دارد، می‌گوید: برای اولین بار در استان مازندران؛ انجمن‌های صنفی حوزه سلامت ازجمله ماماها، پرستاران، فیزیوتراپیست ها در ساختمان نظام پزشکی مازندران مستقر هستند که این موضوع به تعاملات بیش‌ازپیش صنف‌های گوناگون در این حوزه می‌انجامد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران، با اشاره به برخی چالش‌های پیش روی این سازمان در دو سال گذشته؛ گفت: تلاش کردیم با همگرایی و در آرامش نسبی مشکلات پیش روی خودمان را حل‌وفصل نموده و به‌جای تقابل، روش مطالبه گری در چارچوب قوانین و مقررات را در پیش بگیریم.

محمد خورشیدی بابیان این مطلب که در این سال‌ها خیلی‌ها تلاش نمودند جامعه پزشکی را به چالش کشانده و از این آشفته‌بازار سهمی را برای خود بردارند؛ گفت: عمده‌ترین مشکل نظام پزشکی در این دو سال، بحث مالیات‌ها و نصب کارت‌خوان در مطب‌های پزشکی بوده که البته بالای ۹۵ درصد پزشکان ما در بیمارستان‌های دولتی شاغل بوده و مالیات خود را پرداخت می‌کنند در بحث کارت‌خوان‌ها در مطب پزشکان نیز شاید عده قلیلی از پزشکان محترم در شهرستان‌های استان انجام نداده باشند.

وی بحث پسماندها و فاضلاب و زباله را از دیگر موضوعات مورد اختلاف پزشکان و سازمان‌هایی همچون شهرداری‌ها عنوان کرده و با اشاره به برخی بازرسی‌های نسنجیده از مطب‌های پزشکی در خصوص پسماندها و زباله‌های عفونی گفت: برای غیر عفونی کردن زباله‌های مطب‌های پزشکی؛ نظام پزشکی با شرکتی در خصوص جمع‌آوری بهداشتی این نوع زباله‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضاء نموده و هیچ مشکلی دراین‌باره نداریم.

خورشیدی، درباره نظارت نظام پزشکی استان راجع به تعرفه‌ها و تخلفات احتمالی در مطب‌های پزشکی گفت: کمیسیونی تحت عنوان ماده ۱۱ موارد مربوط به تخلفات تعرفه‌ای و مالی را بررسی و در کمیسیون ماده ۲۰ نیز راجع به صدور پروانه و لغو پروانه‌های پزشکی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران با اشاره به حضور فعال نمایندگان این سازمان در کمیسیون‌های مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی استان و تعامل مثبت نظام پزشکی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر تخلفی در حوزه پزشکی روی دهد؛ مراتب در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر پیگیری و طبق قوانین و مقررات با همکاران متخلف برخورد می‌شود.

خورشیدی با اشاره به این نکته که برخی تصمیمات راجع به حرفه پزشکی ازجمله تعرفه‌ها در دولت و مجلس گرفته می‌شود و از نهادهایی همچون نظام پزشکی در این خصوص مشورت گرفته نمی‌شود، گفت: نظام پزشکی به‌عنوان یک‌نهاد تخصصی می‌تواند نقش یک مشاور امین را برای دولت و مراجع ذیصلاح ایفاء نماید.

وی با تأکید بر حضور فعالانه جامعه پزشکی استان مازندران در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس یازدهم؛ گفت: اعتقادداریم حضور افرادی متخصص و کاردان و مسلط به قانون‌گذاری در مجلس می‌تواند راهگشا بوده و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه پزشکی را کاهش دهد از این‌رو اقبال جامعه پزشکی استان متوجه نامزدهایی خواهد بود که نه در شعار بلکه در عمل پیگیر مطالبات صنفی جامعه پزشکی بوده و گامی در جهت حل مشکلات بردارند.

وی گفت: تصمیم‌گیری درباره سرنوشت حوزه‌های سلامت بی‌آنکه نظر مشورتی متخصصان این حوزه اخذ گردد، می‌تواند تبعات متعددی داشته باشد و ما تلاش داریم این رویه به سمت‌وسوی تعامل مجلس با متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی و سلامت تغییر کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false