×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از شهرستان ساری ، دکتر محسن جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان مازندران در مراسم تجلیل از بنیاد نخبگان استان مازندران و رونمایی از طرح جایزه علمی جابر اظهار کرد: ایران در تولید حوزه فناوری نانو رتبه چهارم جهان را در اختیار دارد اما این موضوع چندان کافی نیست ، از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور باید استفاده شود.

وی با علام اینکه از ظرفیت تولید فناوری نانو باید به صورت ویژه استفاده کنیم ، تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۴۵۰ محصول فناوری نانو در کشور ما تجاری و ۱۵۰ دستگاه ساخته شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با اعلام اینکه ۱۸۰ شرکت دانش بنیان تولید ثروت می‌کنند ، گفت: کمتر از یک درصد جی‌دی‌پی تولید ناخالصی ملی به تولید نانو اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس چشم انداز سال ۱۴۰۴ میزان صادرات ما در حوزه فناوری نانو باید به یک میلیارد دلار برسد.

جهانشاهی در ارتباط با مطرح شدن بحث سفر نخبگان از کشور یادآور شد: اینگونه نیست که همه نخبگان از کشور مهاجرت می‌کنند ، دانشجویان و نخبگان زیادی را بنده می‌شناسم و با آنها ارتباط دارم که با وجود شرایط مناسب خارج از کشور در دانشگاه‌های ما مشغول تعلیم و تربیت هستند.

وی با اعلام اینکه حتی می‌شود برای کسانی که مهاجرت کردن می‌توانیم شرایط مناسب را فراهم کنیم ، افزود: بسیاری از ظرفیت بسیاری از نخبه‌های خارج از کشور با توجه به پیشرفت‌های علمی در حوزه فناوری می‌توانیم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

جهانشاهی در ادامه با اشاره به استعدادهای برتر نیروی انسانی که در استان مازندران وجود دارد ، گفت: ۴۰ درصد اساتید یک درصد علمی جهان که تعداد آنها ۶ نفر است اهل مازندران بوده و سه نفر از آنها در دانشگاه‌های استان مشغول تدریس هستند.

وی تعداد استعدادهای برتر استان را دو هزار ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: استعدادهای ۵۰ هزار نفر در طرح شهاب رصد می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اعلام اینکه بودجه سال ۹۷ این سازمان با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است ، گفت: سهم ۱۵ درصدی افزایش بودجه مربوط به مشارکت‌های مردمی و خیران است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false