×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ در شرایطی که از یک سو تامین مالی شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه کارآمد نیازمند بوده و ازطرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو حضور فعال صنعت بیمه است، این کاهش ریسک سرمایه گذاری باعث رونق بورس و بیمه می‌شود.

حضور صنعت بیمه جدای از ابزار تامین مالی مناسب با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که در مورد بیمه اتکایی خارجی وجود دارد ، می‌تواند در شرایطی که بورس از اوضاع خوبی برخوردار است، به رونق آن دامن بزند.

وجود صنعت بیمه در بازار بورس به عنوان ابزاری برای تامین اطمینان می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش دهد. چرا که کار اصلی صنعت بیمه مدیریت ریسک است پس می‌تواند سهام کم ریسکی برای خریداران باشد.

به اذعان کارشناسان ، در شرایطی که از یک سو تامین مالی شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه کارآمد نیازمند بوده و ازطرف دیگر رشد بازار سرمایه در گرو حضور فعال صنعت بیمه است ، این کاهش ریسک سرمایه گذاری باعث رونق بورس و بیمه می‌شود.

در همین رابطه محمدجواد میرطاهر دکترای مدیریت مالی و کارشناس صنعت ‌بیمه و بازارسرمایه گفت: باتوجه به شرایط مناسب صنعت بیمه در بورس و همچنین رونق بورس در شرایط فعلی ، سهام شرکت‌های بیمه به خصوص شرکت بیمه آسیا از رشد خوبی برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت سهام شرکت بیمه آسیا در اولین روز معاملات امسال ۱۷۵۱ ریال بود اما هم اکنون قیمت هر سهم این شرکت ۴,۲۳۵ ریال شده تصریح کرد: این امر نشان از رشد بالای این سهم بیمه‌ای دارد که می‌تواند دلایلی چون بالارفتن حوزه توانگری ، بهبود ضریب خسارت و مدیریت مناسب نقدینگی در شرکت بیمه آسیا باشد.

میرطاهر با اشاره به اینکه سهام شرکت بیمه آسیا بنیاد خوبی داشته و همین امر منجر به رشد آن شده ، افزود: دور از انتظار نیست که سهم آسیا به قیمت های جدید در روند خود دست پیدا کرده و صعودی مناسب را به ارمغان بیاورد.

بر همین اساس ، طبق اخبار اعلام شده نسبت خسارت بیمه آسیا هم اکنون ۴۶ درصد شده و براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی شرکت بیمه آسیا دارای سطح یک از نظر توانگری مالی است.

شرکت بیمه آسیا که دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکایی در کشور است ، پس از انتشار صورت‌های مالی موفق و رشد سود محقق‌شده در سال گذشته توانست با رشد صعودی در قیمت هر سهم در سال ۹۸ به رشدی بیش از ۹۰ درصد دست یابد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false